გაკვეთილის გეგმები

გაკვეთილის მთავარი თემა
რა არის  პერიოდული  სისტემა
სწავლების  საფეხური
VIII  კლასი
მოსწავლეთა პროფილი
20  მოსწავლე
გაკვეთილის
მნიშვნელობა/აქტუალობა
მოსწავლეს ჩამოუყალიბდება წარმოდგენა პერიოდული  სისტემის სტრუქტურის შესახებ.
გაკვეთილის  მიზნები  და 
           შედეგები
        შეძლოს პერიოდული  სისტემის  აღწერა.  მონახოს  და  დაახასიათოს  ქიმიური ელემენტი  პერიოდულ  სისტემაში
მდებარეობის  მიხედვით.
          *თვალსაჩინოების გამოყენებისა  და   ადეკვატური  ინფორმაციის  მოპოვების,  ანალიზის , პრობლემის
  გადაჭრის უნარის ფორმირება,

*პერიოდული  სისტემის  სტრუქტურის  შესახებ  წარმოდგენის ფორმირება,  პერიოდულ  სისტემაში  მდებარეობის მიხედვით ელემენტისა  და  მისი  ნაერთების  დახასიათების  უნარის ფორმირება.                         ქიმიაVIII  10.
                *მოსწავლეს  შეუძლია  არაორგანულ  ნაერთთა ძირითადი  კლასების  დახასიათება .    
  შედეგი  თვალსაჩინოა,  თუ  მოსწავლე  :
*    გამოთქვამს  ვარაუდს  უცნობი  ელემენტის  შესაძლო  თვისებების  შესახებ პერიოდულ  სისტემაში  მისი  მდებარეობის  მიხედვით;
წინასწარი  ცოდნა
    მოსწავლეებმა  იციან  ქიმიური  ელემენტების სიმბოლოები.შეუძლიათ განასხვავონ ატომი ,  ელემენტი   და    ნაერთი. იციან  თუ  რა  კანონზომი-
რება  ვლინდებაატომბირთვის მუხტის ზრდის  მიხედვით  განლაგებულ ატომთა    ელექტრონულ  აგებულებაში.
                                      

შეფასების საგანი და
პროცედურები
მოსწავლეები  შეფასდებიან წინასწარ  შემუშავებული  შეფასების
რუბრიკის  საშუალებით. შეფასების ფორმა:
გასაუბრება, დაკვირვება, ჯგუფის ჩანაწერების გაცნობა.
სასწავლო მასალა და
ტექნიკური რესურსები
პერიოდული სისტემა,სამუშაო რვეული  ,სახელმძღვანელო,კვლევითი
სამუშაოს ალგორითმი(ყოველი ჯგუფისათვის)რეაქტივები,იისფერი ლაკმუსი.კომპიუტერი,პროექტორი,დაფა.


 გაკვეთილის
მსვლელობა/საკლასო
მენეჯმენტი
           საორგანიზაციო საკითხები-2წთ
                  *Aფაზა(გამოწვევა)-15წთ
ამ გაკვეთილის თემა საუკეთესო მასალაა  საიმისოდ,რომ მოსწავლე-
ები გაერკვნენ კვლევიტი სამუშაოს თავისებურებაში შეძლონ მისი
ეტაპების  გაანალიზება.სამუშაო იწყება  ჯგუფის  ფორმირებით ;გაით-
ვალონ1-დან 3-მდე და თითოეული  რიცხვის შესაბამისად ერთად დაჯგუფდნენ.ამის  შემდეგ იწყება ტამაში,რას უზრუნველყოფს
განავრცოს   და  განამტკიცოს წინასწარი ცოდნა და უნარები.
თამაშით{ესტაფეტა}(Iჯგ.ტაშის ორჯერ დარტყმის შემდეგ დაასახელებს ქიმიურ ელემენტს,მაგ.Ca და დაფაზე წერს მისი ოქსიდს.
2-ჯერ ტაშის შემდეგ მეორე ჯგ.აიტაცებს და იტყვის Ca,Mgიგივექმედებებს ასრულებს მე3 ჯგ და ასე შემდეგ.მასწავლებელი ყურადღე-
ბას მიიპყრობს  პერიოდულ   სისტემაზე და ეკითხება რამდენი ჰორიზონტალური  მწკრივია?რომელი ელემენტით იწყება და რომელით მთავრდება?   
                          *B   ფაზა(შინაარსის რეალიზება)-22წთ
შესრულებული  დავალების   შემდეგ  მასწავლებელი  მოსწავლეებ-
თან ერთად გადადის კითხვა-პასუხებზე.პროექტორის საშუალებით
ეკითხება მოსწავლეებს (ინდივიდუალური  დავალება)
                                                 კითხვები:
       1)დათვალეთ რამდენი ელემენტია მესამე პერიოდში?
       2)დათვალეთ რამდენი ელემენტია მეოთხე პერიოდში?
    3)მართებულად მიგაჩნიათ, თუ არა ,რომ  მესამე პერიოდს ეწოდება მცირე,მეოთხეს კი დიდი პერიოდი?
       4)დაადგინეთ,პერიოდულ სისტემაში რამდენი მცირე და რამდენი
დიდი პერიოდია?
       5)მე-7 პერიოდი დიდია თუ მცირე ?
პასუხი თუ ორგვარია თვითონ მასწავლებელი განმარტავს.
       მასწავლებლის მიზანია  განუმარტოს მოსწავლეებს  რომ პერიოდული სისტემა შედგენილია გარკვეული კანონზომიერებით.
შემდეგ მასწ. კვლავ  მიაპყრობს  მოსწ. ყურადღებას  პერიოდული სის-
ტემის  ჯგუფებზე და ეკითხება(ჯგუფური სამუშაო)
           -ვერტიკალურ სვეტის  Aრიგში უფრო მეტი ელემენტია თუ B
   რიგში.  Iჯგ.გაანალიზოს 1 და 2 ჯგ.ელემენტები
                 IIჯგ-3 და 4 და ა.შ
დასკვნები სათითაოდ წარმოადგინონ საჯაროდ.შემდეგ მოსწავლეები გაეცნობიან ტექსტს(ინდივიდ.)სახელმძღვანელოს საშუალებით.

მომდევნო ეტაპზე მოსწავლეები ასრულებენ კვლევით სამუშაოს.მოსწ.
თითოეულ  ჯგუფს მაგიდაზე  უდევს  კვლევითი  სამუშაოს  ალგორი-
თმისათანადო მაგალითით და ექსპერიმ.მსვლელობისათვის რეაქტი-
ვები.
.
                              C ფაზა(გამთლიანება)-6წთ

მასწავლებელი მას შემდეგ,რომ  მოსწავლეები გაეცნობიან  ამ ალგორითმს ასრულებენ დავალებას : გამოიკვლიონ ქიმიური ელემენტი  რომლის  ელექტრონული აგებულებაა
+19     2,8,8,1
ნამუშევარი წარმოადგინონ  მათთვის უკვე ნაცნობი ცხრილის სახით.
შემდეგ მასწ.ახდენს  დავალების  შეჯამებას, აკეთებს დასკვნებს
აწყობს დებრიფინგს.





გაკვეთილის გეგმა


საგანი
ქიმია

მასწავლებლისსახელი,გვარი
ნესტან არახამია
კლასი
მე-11
დრო
45 წუთი
მოსწავლეთარაოდენობა და პროფილი
21მოსწავლე, სსსმ მოსწავლე კლასში არ არის

გაკვეთილისთემა
ალდეჰიდები,  იზომერია, ნომენკლატურა და ფიზიკური თვისებები


გაკვეთილისმიზნებიდა

შედეგები
მოსწავლემშეძლოს ალდეჰიდების ჰომოლოგებისა და იზომერების სტრუქტურული ფორმულების შედგენა და ასახელებდეს საერთაშორისო ნომენკლატურით.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ:
 მოსწავლეს შეუძლია ორგანული ნაერთების დახასიათება;              აღწერს ორგანულ ნაერთთა შორის კავშირს, წერს სათანადო რეაქციათა ტოლობებს.
 ქმნის ნახშირწყალბადების  მოლეკულურ და სტრუქტურულ მოდელებს.

ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი

ქიმიაXI.5მოსწავლესშეუძლიაორგანული ნაერთების დახასიათება, მათი მნიშვნელობის შესახებ მსჯელობა;
  • აკავშირებს ორგანული ნაერთების უმნიშვნელოვანეს თვისებებს მათ შედგენილობაში შემავალ ფუნქციურ ჯგუფთან;
  • განასხვავებს ნაჯერ და უჯერ ბმებს;                 აკავშირებს ორგანული ნაერთების თვისებებს მათ გამოყენებასთან მედიცინაში, ყოფა-ცხოვრებაში, სოფლის მეურნეობაში.



წინარე ცოდნა


მოსწავლემ:
უნდა იცოდეს, რა არის ფუნქციური ჯგუფი;
რომელ ორგანულ ნაერთებს იცნობენ, მათ შორის ფუნქციური ჯგუფის შემცველებს;
 მოლეკულათა მოდელების მიხედვით უნდა შეეძლოს, თუ რომელ კლასს მიეკუთვნება ნაერთი და დასახელება საერთაშორისო ნომენკლატურით;





სასწავლო მასალა და რესურსები

ქიმიის სახელმძღვანელო (მ. ვარდიაშვილი), სამუშაო რვეულები,დაფა, ცარცი, პლასტილინი, ასანთის ღერები, მოლეკულათა მოდელები, მიზნობრივად შერჩეული დავალებები.

მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა
ინდივიდუალური, მუშაობა ჯგუფებში
სწავლების მეთოდი
კითხვა-პასუხი,  ლექცია
შეფასების ფორმა
მიმდინარე განმავითარებელი  და განმსაზღვრელი შეფასება




I ფაზა- გამოწვევა

აქტივობა N1.  (3 წთ) საორგანიზაციო საკითხები, გაკვეთილისთემისადამიზნის, აგრეთვეშეფასებისრუბრიკისგაცნობა.
აქტივობის მიზანი: ჯგუფის მოწესრიგება, გაკვეთილის მიზნისა და თემის გაცნობა.
აქტივობის აღწერა:
მივესალმებიკლასსდასაორგანიზაციოსაკითხებისმოგვარებისშემდეგგავაცნობმათგაკვეთილისთემასადამიზანს, აგრეთვეშეფასებისკრიტერიუმებს.
აქტივობა N-2.(5 წთ.)საშინაო დავალების შემოწმება.
აქტივობის მიზანი: მოსწავლემ შეძლოს მოძიებული ინფორმაციის გადმოცემა და ნაერთებს შორის მიზეზ-შედეგობრივი კავშირის დადგენა.
აქტივობის აღწერა:ერთ მოსწავლეს გავაკეთებინებ დავალებას დაფასთან, პარალელურად სხვებს შევუმოწმებ დავალების სისწორეს.
აქტივობა N3. (10 წთ) წინარეცოდნის გააქტიურება, ორგანიზაციის ფორმა- მთელ კლასთან
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეებიმოახდენენწინარეცოდნისგააქტიურებას, რაც მათ დაეხმარებათ ახალი მასალის უკეთ გააზრებაში.
აქტივობის აღწერა:
წინარეცოდნისგააქტიურებისმიზნითმოსწავლეებს კითხვებისსაშუალებითგავახსენებ:რა ნიშნითკლასიფიცირდება ორგანული ნაერთები? რომელ ორგანულ ნაერთებს იცნობთ?რა განსხვავებაა ნაჯერ და უჯერ ნახშირწყალბადებს შორის? ჩამოთვალეთ ნაჯერი ნახშირწყაალბადები; რას ეწოდება იზომერები? რა სახის იზომერიას იცნობთ? რა არის ჰომოლოგები? რა არის ერთატომიანი და მრავალატომიანი სპირტი?რით განსხვავდება ფენოლი არომატული სპირტისაგან?
 ამის შემდეგ მოსწავლეებს ვაჩვენებ წინასწარ დამზადებულ მოლეკულათა მოდელებს და ვთხოვ დაასახელონ, თუ რომელ ორგანულ ნაერთს მიეკუთვნება.
    მოსწავლეთა წინარე ცოდნას შევაფასებ განმავითარებელი შეფასებით.


II ფაზა - სიღრმისეულიწვდომა

აქტივობა N4.(2 წთ.).სამოტივაციო აქტივობა

აქტივობის მიზანი:მოსწავლეები მოახდენენ ყურადღების მობილიზებას.

აქტივობის აღწერა:მოსწავლეებს სამოტივაციოდ მივაწვდი ინფორმაციას, რომ სახელწოდება „ალდეჰიდი“ სიტყვა-სიტყვით ნიშნავს „წყალბადწართმეულ სპირტს“. თუ რატომ ეწოდება ასე, ეს უნდა ახსნან გაკვეთილის ბოლოს. მოსწავლეებს უნდა გაუჩნდეთ სურვილი, რომ გაიგონ შემთხვევითია თუ არა ასეთი დასახელება.

აქტივობა N5.  (10 წთ) ახალი მასალის ახსნა მინი ლექცია

აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებიშეადგენენ ალდეჰიდების სტრუქტურულ ფორმულებს და გაერკვევიანმათი  სახელწოდების შედგენაში, დააკავშირებენ  ალდეჰიდების თვისებებს  ფუნქციურ ჯგუფთან, გაერკვევიან მათ ფიზიკურ თვისებებში.

აქტივობის აღწერა: მოსწავლეებს მივაწვდი თეორიულ ინფორმაციას ალდეჰიდების ფუნქციური ჯგუფის, ზოგადი ფორმულისა და ჰომოლოგიური რიგის  შესახებ.
ალდეჰიდების შედგენილობის უკეთ გაცნობის მიზნით  მოსწავლეები პლასტილინის სხვადასხვა ფერის ბურთულებისაგან და ასანთის ღერებისაგან ამზადებენ
უმარტივესი ალდეჰიდების მოდელებს. მოდელების დამზადების პროცესი წარიმართება ჯგუფურად.
შემდეგ ვაწვდი ინფორმაციას ალდეჰიდების საერთაშორისო სახელწოდების შედგენის წესზე, ნახშირბადოვანი ჩონჩხის იზომერიაზე, ალდეჰიდების ფიზიკურ თვისებებში გასარკვევად ყურადღებას ვამახვილებ მათი მოლეკულის ელექტრონულ აგებულებაზე. C=O ბმის ელექტრონული სიმკვრივე გადაწეულია ჟანგბადისაკენ, ამიტომ ბმა ძლიერ პოლარულია, შესაბამისად ალდეჰიდი პოლარული ნაერთია, რაც აისახება კიდეც მის თვისებებში.




















გაკვეთილის გეგმა:
მასწავლებელი:                                                                ელ-ფოსტა:nestanbadri@gmail.com
ნესტან არახამია                                                                ტელ:591056006
საგანი:   ქიმია
კლასი: IX
თემა: რა კავშირია მარტივსა და რთულ ნივთიერებებს შორის .
დრო:  45წუთი
მოსწავლეთა პროფილი:  24 მოსწავლე.
სსსმ მოსწავლე არ არის
გაკვეთილის მიზანი:    მოსწავლემ  შეძლოს გამოიყენოს ლაბორატორიული აღჭურვილობა და ჩაატაროს ცდები მარილების სხვადასხვა გზით მისაღებად. დაადგინოს კავშირი მარტივსა და რთულ ნივთიერებებს შორის .მოახერხოს ცოდნის ინტერპრეტაცია,ტრანსფერის უნარის განვითარება.
ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი:              ქიმ.IX.5  მოსწავლეს შეუძლია მეტალთა და         არამეტალთა თვისებების კვლევა.
           შედეგი თვალსაჩინოა თუ მოსწავლეს შეუძლია:
*ეფექტიანად გამოიყენოს ლაბორატორიული აღჭურვილობა და ჩაატაროს ცდები მარილების სხვადასხვა გზით მისაღებად(მაგ.ფუძეზე მჟავას დამატებით,მჟავების მოქმედებით მეტალებთან და მის ოქსიდებთან)მისაღებად.წერს რეაქციების ტოლობებს სიმბოლოებით და სიტყვიერად.(მაგ:მჟავა+ტუტე                  მარილი და  წყალი)ასახელებს მარილის გამოყენების სფეროებს.



წინარე  ცოდნა :

მოსწავლემ უნდა იცოდეს:
არაორგანულ ნაერთთა კლასების კლასიფიკაცია,მიღება  და თვისებები.მეტალების ფიზიკური და ქიმიური თვისებები.იცის არაორგანული ნაერთების მიღების ხერხები.შეუძლია მარტივი ცდების ჩატარება  იმისათვის ,რომ ახალი მასალის ათვისება შეძლოს.







უნარ-ჩვევები:





წინარე ცოდნის გამოყენების,დამოუკიდებლად აზროვნების,მსჯელობის,დასკვნის გამოტანის უნარების განვითარება.



შეფასება და თვითშეფასება:   მიმდინარე განმავითარებელი და განმსაზღვრელი
სასწავლო  მასალა და  რესურსები:სამუშაო რვეული ,სახელმძღვანელო საწერი  კალამი,  მარკერები,სტიკერებზე დაწერილი ფორმულები,სპირტქურა,ასანთი,ჭურჭელი და მასალა:სინჯარა,სინჯარების სადგამი,სინჯარების დამჭერი,ფოლადის მარწუხი,სპირტქურა .
ფლიპჩარტები,დანართები
   ნივ­თი­­რე­ბე­ბი: სპი­ლენ­ძის ფირ­ფი­ტა, 4 ცა­ლი; გო­გირ­­­ჟა­ვა 10 %-იანი, 20 მლ; ნატ­რი­­მის ჰიდ­როქ­სი­დის ხსნა­რი 10 %-იანი, 20 მლ; მა­რილ­­ჟა­ვა 10 %-იანი, 20 მლ.



აქტივობა N1.   საორგანიზაციო საკითხები, გაკვეთილის თემისდა მიზნის, აგრეთვე შეფასების რუბრიკის გაცნობა.(2წთ).ორგანიზების ფორმა-მთელი კლასი.
აქტივობის მიზანი: ჯგუფის მოწესრიგება, გაკვეთილის მიზნისა და თემის გაცნობა.
აქტივობის აღწერა:
მივესალმები კლასს და საორგანიზაციო საკითხების მოგვარების შემდეგ გავაცნობ მათ გაკვეთილის თემასა და მიზანს, აგრეთვე შეფასების  კრიტერიუმებს.
აქტივობა 2 წინარე ცოდნის გააქტიურება  - თამაში,,აბა გამოიცანი,,  და კითხვა-პასუხები. დრო:(13წთ) ორგანიზების ფორმა-იდივიდუალური,თამაში-ჯგუფური.
აქტივობის მიზანი:ნასწავლი მასალის  განზოგადება,ცოდნის სისტემატიზაცია,საგნის მიმართ ცნობისმოყვარეობის გაზრდა,ცოდნის გაფართოვება, ნივთიერებების ფორმულების აღქმა და ნაერთთა კლასების ერთმანეთისაგან გარჩევა ,პრეზენტაციის საშუალებით ნამუშევრების წარდგენა.
აქტივობის აღწერა:    სლაიდების დახმარებით ვსვამ ფრონტალურ კითვებს:
1)შევავსოთ საკლასიფიკაციო რუკა
ნივთიერება შედგენილობის მიხედვით როგორი სახის შეიძლება იყოს?
როგორია მარტივია ნივთიერება ?
რთულია  ნივიერება რას ნიშნავს?
ნივთიერება
B                                                               A
                                                                                                                                      

 



                     A                                                 B                           C                                              D
 ჩამოთვალეთ არაორგანულ ნაერთთა კლასის  ჯგუფები?                                                                               
არაორგანული ნაერთების კლასიფიკაცია
A        B              C                  D

2)ოქსიდების კლასიფიკაცია და მიღების ხერხები?
3)ფუძეების კლასიფიკაცია და მიღების ხერხები?
4)მჟავეების კლასიფიკაცია და მიღების ხერხები?
5)მარილების კლასიფიკაცია და მიღების ხერხები?
   კლასიფიკაცია:
თვისებები:
                                                                                   მიღება :                                             
                                                                               
 შემდეგ ინტერესის ასამაღლებლად ჯგუფეებში ვთამაშობთ თამაშს.წესები ასეთია: წინასწარ დამზადებულ ფლიპჩარტზე  ნაერთებს გადაანაცვლებენ .ფორმულას რომელიც შეესაბამება მითითებულ ნაერთს განათავსებენ კოლბაში .
1ჯგუფი
მოათავსეთ ოქსიდები კოლბაში:
Cao, CaCl2, NaOH, H3 PO4 , SO2 , CO2 , H2 S, Al2 O3 ,Cu(OH)2 ,H2 SO4 ,HCl,CuSO4 ,HNO3 ,Fe O ,CuO,Al F3, ,KNO3 ,MgO.
2ჯგუფი
მოათავსეთ ჰიდროქსიდები კოლბაში:
  Cao, CaCl2, NaOH, H3 PO4 , SO2 ,KOH, CO2 , H2 S, Al2 O3 ,Cu(OH)2 ,H2 SO4 ,HCl,LiOH,CuSO4 ,HNO3 ,Fe (OH)3 ,CuO,Al F3, ,KNO3 ,Mg(OH)2
3ჯგუფი
მოათავსეთ მჟავები კოლბაში:
KNO3 , KOH, CO2 , H2 S, Al2 O3 ,Cu(OH)2 ,H2 SO4 ,HCl,LiOH , CaCl2, NaOH, H3 PO4 ,H2 CO3 ,  Al2 O3
HF,HNO3
4ჯგუფი
მოათავსეთ მარილები კოლბაში:
Mg(NO3 )2 H2 SO4 ,HCl,KCl,LiOH , CaCl2,CuSO4 ,HNO3 ,NaF,Fe O ,CaSiO3, Cao, CaCl2, NaOH, H3 PO4 KNO3,
 მეთოდი,რომელიც საშუალებას იძლევა,ჯგუფის ყველა წევრის ინდივიდუალური მუშაობის შედეგების შერწყმით მომზადდეს და კლასს  წარუდგინოს ჯგუფის საერთო პროდუქტი.კლასი დაიყო ექვსწევრიან ჯგუფებად .თითოეულ ჯგუფს დაურიგე მუშაობისათვის საჭირო რესურსები-დიდი ზომის ფორმატები და ცალკე სტიკერებზე დაწერილი ფორმულები .ფორმატი დაიყო სეგმენტებად-ერთ ცენტრალურს და რამდენიმე გარე სეგმენტად.თითოეული გარე სეგმენტი თითო წევრს ეკუთვნის,ხოლო ცენტრალური სეგმენტზე განთავსებულია კოლბა სადაც ათავსებენ ნაერთებს..ბოლოს იმართება დისკუსია,ერთიანდება ყველა წევრის ნამუშევარი.საბოლოოდ ყველა იდეა ჯამდება და ფიქსირდება ცენტრალურ სეგმენტში,სადაც ჯგუფის ყველა წევრი აწერს ხელს.უკანასკნელ ეტაპზე თითოეული ჯგუფი წარმოადგენს თავის შესრულებულ ნამუშევარს.შემდეგ თითოეული ჯგუფი წარადგენს ნამუშევრებს.
აქტივობა 3  ზღაპრის ფონზე არაორგანული  ნაერთების კავშირის დადგენა.
დრო:(5წთ) ორგანიზების ფორმა-ჯგუფური.
აქტივობის მიზანი:მოსწავლეებში მოტივაციის აღძვრა და ცოდნის სისტემატიზაცია,საგნის მიმართ ცნობისმოყვარეობის გაზრდა,  არაორგანული ნაერთების კავშირების დადგენა.
აქტივობის აღწერა: ვურიგებ მოსწავლეებს დანართს,რომლის საფუძველზე ადგენენ კავშირებს  და ფლიპჩარტზე  ამზადებენ პასუხებს შესაბამისი გამოსახულებებით.
ზღაპარი:
ერთ სამყაროში ცხოვრობდა მეფე-მოლეკულური ჟანგბადი. მეფეს  სამი ვაჟი ჰყავდა. უფროსი-წყნარი,რომელსაც  უყვარდა აუზში ცურვა. საშუალო-მოუსვენარი ეშმაკი,უმცროსი კი მერყევი,დიპლომატიური ხასიათისა იყო.მეფემ გადაწყვიტა შვილების დაოჯახება.მისცა მათ სათითაოდ ისარი და უთხრა:რომელ კოშკსაც გასროლილი ისარი მიარწევს, ცოლებიც იქედან მოიყვანეთო.უფროსმა და საშუალომ ისრები ისროლეს.უმცროსმა კი  გადაწყვიტა:დავიცდი,ჩემს ძმებს როგორი ცოლები შეხვდებათ და არჩევანს მერე გავაკეტებო. უფროსი რძალი საუკეტესო ნამცხვარს აცხობდა სოდის ფქვილთან შერევით,მაგრამ მოჰკიდებდა თუ არა ხელს ქსოვილს,ისე აზიანებდა,მის შეკერვას აზრი არ ჰქონდა.საშუალო რძალს ნამცხვარი არ გამოსდიოდა,მაგრამ ტანსაცმელს სპილენძის წვრილი მავთულით ისე კერავდა,რომ ცდილობდა  ხელით არ შეხებოდა.ბოლოს ბედი უმცროსმა ძმამაც  სცადა. კოშკში, სადაც ისარი მოხვდა,ორი ქალწული ცხოვრობდა,რომელთაც საპირისპირო თვისებე- ბი ჰქონდათ.ჩემნაირ მერყევ ადამიანს სწორედ ასეთი ცოლები სჭირდებაო-გაიფიქრა უმცროსმა.ორივე ქალი სახლში  წამოიყვანა. რომელთანაც იყო,ხასიათს იმის შესაბა- მისად იცვლიდა და თავისი დიპლომატიის უნარით თავიც მოჰქონდა.
         ცხოვრობდნენ მეფის შვილები და რძლები ბედნიერად.ჰყავდათ ნეიტრალური ბუნების შვილები,რომლებიც ხასიათით ერთმანეთს უფრო ჰგავდნენ,ვიდრე  მშობლებს .
დაასახელეთ შვილები,  რძლები,შვილიშვილები.დაწერეთ ზღაპარში აღწერილი ქიმიური მოვლენების შესაბამისი გამოსახულებანი.
დავალებას ასრულებენ ჯგუფურად , შემდეგ ერთ-ერთი  ჯგუფი კენჭისყრის შედეგად გამოვლენილი  წარადგენს ნამუშევარს.თუ იქნება განსხვავებული ვერსიები,ერთად განიხილება.მანამ სანამ არ შეჯერდება მოსაზრებები.

აქტივობა 4 მინი ლექცია (3წთ) ორგანიზების ფორმა-მთელი კლასი.
აქტივობის მიზანი: არსებული ცოდნის კონსტრუირება და ახლის დაშენება- ხარაჩოს მეთოდი
აქტივობის აღწერა:  
სლაიდების საშუალებით მოსწავლეებთან ერთად ვაანალიზებთ მონაცემებს.ნივთიერებათა მრავალფეროვნება კი მკაფიოდ აისახება გენეტიკური კავშირებით. ვაცნობ მოსწავლეებს რომ გენეტიკური მწკრივი უნდა აკმაყოფილებდეს კონკრეტულ პირობებს.მითითებული ნიმუშის ფონზე-თეორიულ ცოდნას ვამტკიცებთ,რაც მოგვცემს საშუალებას ჩავატაროთ ცდები.

აქტივობა 5.გენეტიკური კავშირის დადგენა-ქიმიური ექსპერიმენტის მეშვეობით.დრო(15წთ)ორგანიზების ფორმა-ჯგუფური.
აქტივობის მიზანი:შეძლოს ეფექტიანად გამოიყენონ ლაბორატორიული აღჭურვილობა და ჩაატარონ ცდები მარილების სხვადასხვა გზით მისაღებად .  სხვადასხვა კლასის ნაერთებს შორის კავშირის ჩვენება კონკრეტული გარდაქმნების მაგალითზე
აქტივობის აღწერა 
  ცდა:

რესურსები:თითოეული ჯგუფისათვის.
ჭურ­ჭე­ლი და მა­სა­ლა: სინ­ჯა­რა ; სინ­ჯა­რე­ბის სად­გა­მი ; სინ­ჯა­რე­ბის დამ­ჭე­რი ; ფო­ლა­დის მარ­წუ­ხი; სპირ­­ქუ­რა ;
ნივ­თი­­რე­ბე­ბი: სპი­ლენ­ძის ფირ­ფი­ტა, 1 ცა­ლი; გო­გირ­­­ჟა­ვა 10 %-იანი, 20 მლ; ნატ­რი­­მის ჰიდ­როქ­სი­დის ხსნა­რი 10 %-იანი, 20 მლ; მა­რილ­­ჟა­ვა 10 %-იანი, 20 მლ.
მოსწავლეებს ვაკვირდები და საჭიროების შემთხვევაში ვეხმარები .ვაძლევ მკაფიო ინსტრუქციებს.
 1ჯგუფი

o    უნდა აან­ონ სპირ­­ქუ­რა და ფო­ლა­დის მარ­წუ­ხის გა­მო­ყე­ნე­ბით სპი­ლენ­ძის ფირ­ფი­ტა შე­­ტა­ონ სპირ­­ქუ­რის ალ­ში. გა­­ჩე­ონ  რამ­დე­ნი­მე წუ­თი. და­აკ­ვირ­დით ფე­რის ცვლი­ლე­ბას. ჩა­­ნიშ­ნეთ შე­დე­გი. ჩა­წე­რეთ მიმ­დი­ნა­რე რე­აქ­ცი­ის ტო­ლო­ბა. რა ტი­პის რე­აქ­ცი მოხ­და? ნა­ერ­­თა რო­მელ კლასს მი­­კუთ­­ნე­ბა მი­ღე­ბუ­ლი ნივ­თი­­რე­ბა?o    2ჯგუფი
o    მი­ღე­ბუ­ლი სპი­ლენ­ძის (II) ოქ­სი­დი მო­­თავ­სეთ სინ­ჯა­რა­ში და და­­მა­ტეთ 20 მლ გან­ზა­ვე­ბუ­ლი გო­გირ­­­ჟა­ვას ხსნა­რი. აან­თეთ სპირ­­ქუ­რა. და­­ჭი­რეთ სინ­ჯა­რა დამ­ჭე­რის სა­შუ­­ლე­ბით და გა­აცხე­ლეთ. მო­­რი­დეთ ხსნა­რის ადუ­ღე­ბას. და­აკ­ვირ­დით ფე­რის ცვლი­ლე­ბას და შე­დე­გე­ბი შე­­ტა­ნეთ ლა­ბო­რა­ტო­რი­ულ ოქ­­ში. რო­მე­ლი ნივ­თი­­რე­ბა წარ­მო­იქ­­ნა? ნა­ერ­­თა რო­მელ კლასს მი­­კუთ­­ნე­ბა მი­ღე­ბუ­ლი ნივ­თი­ერება
o    3ჯგუფი
o     
o    ოქ­სი­დის სრუ­ლად გახ­­ნის შემ­დეგ, სინ­ჯა­რა გა­­ცი­ვეთ და და­­მა­ტეთ 20 მლ ნატ­რი­­მის ჰიდ­როქ­სი­დის ხსნა­რი. ჩა­წე­რეთ მიმ­დი­ნა­რე რე­აქ­ცი­ის ტო­ლო­ბა. ამ რე­აქ­ცი­ის სა­ფუძ­ველ­ზე ნა­ერ­­თა რო­მე­ლი კლა­სის თვი­სე­ბე­ბის შეს­წავ­ლაა შე­საძ­ლე­ბე­ლი? ნა­ერ­­თა რო­მელ კლასს მი­­კუთ­­ნე­ბა მი­ღე­ბუ­ლი ნივ­თი­­რე­ბა? და­აკ­ვირ­დით ცვლი­ლე­ბას და ჩა­­წე­რეთ ოქ­­ში.
o    4ჯგუფი
o     
o    აან­თეთ სპირ­­ქუ­რა, და­­ჭი­რეთ სინ­ჯა­რა დამ­ჭე­რის გა­მო­ყე­ნე­ბით და ფრთხი­ლად გა­აცხე­ლეთ. სინ­ჯა­რა არ მი­­ტა­ნოთ ალ­თან ძა­ლი­ან ახ­ლოს. გაცხე­ლე­ბა გა­აგ­­ძე­ლეთ, სა­ნამ ლურ­ჯი შე­ფე­რი­ლო­ბა მთლი­­ნად არ გაქ­რე­ბა. ჩა­წე­რეთ მიმ­დი­ნა­რე ქი­მი­­რი რე­აქ­ცი­ის შე­სა­ბა­მი­სი ტო­ლო­ბა. რა ნივ­თი­­რე­ბა მი­­ღე­ბა? დაკ­ვირ­ვე­ბის შე­დე­გე­ბი შე­­ტა­ნეთ ლა­ბო­რა­ტო­რი­ულ ოქ­­ში.
o    სინ­ჯა­რის გა­ცი­ვე­ბის შემ­დეგ და­­ლო­დეთ ნა­ლე­ქის დაწ­დო­მას და სინ­ჯა­რას და­­მა­ტეთ მა­რილ­­ჟა­ვას ხსნა­რი. შე­­და­რეთ მე­­რე ეტაპ­ზე მიმ­დი­ნა­რე ქი­მი­­რი რე­აქ­ცია ამ ეტაპ­ზე მიმ­დი­ნა­რე მოვ­ლე­ნას. და­აკ­ვირ­დით ფე­რის ცვლი­ლე­ბას და შე­დე­გე­ბი შე­­ტა­ნეთ ოქ­­ში.
o    შეჯამება:
გა­­­ნა­ლი­ზეთ მთლი­­ნი პრო­ცე­სი და გა­მო­­ტა­ნეთ დას­­­ნა, რო­გო­რი გე­ნე­ტი­კუ­რი კავ­ში­რი არ­სე­ბობს ნა­ერ­­თა კლა­სებს შო­რის.
 მოხდება ნამუშევრების პრეზენტაცია მოსწავლეები აწარმოებენ ცდის ანალიზს.შემდეგ ფასდება და ჯამდება ნამუშევრები

აქტივობა 6 საშინაო დავალების მიცემა.დრო(1წუთი)ორგანიზების ფორმა-ინდივიდუალური.
აქტივობის მიზანი: მიღებული ინფორმაციის შეჯამება და ანალიზი.
აქტივობის აღწერა:ტექსტის ბოლოს მოცემულ დავალებებსა და კითხვებზე პასუხის გაცემა

აქტივობა 7   ‘’გასასვლელი ბილეთები’’დრო(4წთ)(მთელი კლასი-ინდივიდუალური)
აქტივობის მიზანი:  მოსწავლეთა ინდივიდუალური საჭიროებებიდან გამომდინარე   გაკვეთილზე მიღწეული შედეგების შეფასება , რომელიც დამეხმარება მომდევნო გაკვეთილის უკეთ დაგეგმვაში, მოსწავლეებს კი თვითშეფასებაში.
   აქტივობის აღწერა:  გაკვეთილის შედეგებს  მოსწავლეებს ინდივიდუალურად  ვურიგებ  გასასვლელ  ბილეთებს შემდეგი კითხვარებით  ,სახლში დაასრულებენ და მომავალ გაკვეთილზე ჩამაბარებენ.
შეფასება:  განმსაზღვრელი, განმავითარებელი
აქტივობა8 სლაიდების ჩვენება.(2წთ)
აქტივობის მიზანი : ინფორმაციის შეჯამება
                                                                                                                                          22.05.2018წ.
                                                                                                                                  მასწავლებელი: ნ.არახამია           
.მოსწავლის სახელი და გვარი:                                                                                                   
გასასვლელი ბილეთების კითხვარები:
რა გავიგე ამ გაკვეთილზე ისეთი, რაც აქამდე უცნობი იყო?

რაზე მინდა მეტი გავიგო შემდეგისთვის?

მნიშვნელოვანი ინფორმაციები ამ გაკვეთილიდან:


და  დავალებები რომლებსაც ასრულებენ ინდივიდუალურად.1დავალება     (მოიყვანეთ,რეაქციათა ტოლობები,რომელთა დახმარებით შეიძლება განხორციელდეს გარდაქმნები):
FeSO4   ---1-àFe---2-àFe3 O4---3-àFe(NO3 )3--4--àFe(OH)3--5--àFe2 (SO4)3
მეორე დავალება   მოიყვანეთ რეაქციათა ტოლობები,რომლებიც შეესაბამება მოცემულ სქემის შესაბამის გარდაქმნებს:                2
                                           Cu                                        3                       CuSO4
                                                                           CuO
                                                                                            4           C   Cu(NO3 )2
                                    CuCl2                 1

მესამე დავალება:მოიყვანეთ რეაქციათა ტოლობები,რომლებიც შეესაბამება მოცემულ სქემის შესაბამის გარდაქმნებს:
                                                                                    Na2 ZnO2
                                    ZnO                 2       
                  3
Zn(OH)2              4
                                    ZnCl2                1                                                                  ZnSO4                
მეოთხე დავალება:მოიყვანეთ რეაქციათა ტოლობები,რომლებიც შეესაბამება მოცემულ სქემის შესაბამის გარდაქმნებს:
Cr-1----àCr2 O3 -2----àCrCl3 -3----àCr(OH)3--4--à  Cr 2O3--5--àCr





გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებელი:   ნესტან არახამია

საგანი:  ქიმია
კლასი:X

თემა:   მჟავას,ტუტისა და მარილის ელექტროლიტური დისოციაცია
დრო:  45წუთი

მოსწავლეთა პროფილი:
სსსმ მოსწავლე არ არის
17მოსწ.

გაკვეთილის მიზანი:  ხსნარების თვისებების ახსნა ელექტროლიტური დისოციაციის თეორიის საფუძველზე. სრული და შეკვეცილი იონური ტოლობების  შედგენა.ანალიზის, ურთიერთთანამშრომლობის, ექსპერიმენტის ჩატარების უნარ-ჩვევების გამომუშავება.


ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი:
ქიმ. IX. მოსწავლეს შეუძლია ხსარების თვისებების ახსნა
ელექტროლიტური დისოციაციის თეორიის  საფუძველზე.

შედეგი:
. მოსწავლე ახასიათებს ფუძეებს,მჟავებსა და მარილებს
ელექტროლიტური დისოციაციის თეორიის   თვალსაზრისით.
.ადგენს  ელექტროლიტთა  ხსნარებში  მიმდინარე ქიმიური გარდაქმნების  სრულ და შეკვეცილ იონურ ტოლობებს.               






საჭირო წინარე ცოდნა და უნარ-ჩვევები:
მოსწავლეებმა იციან :
   .ჯგუფური მუშაობის და სასწავლო გაჩერებებზე მუშაობის უნარ-ჩვევები.
   .  ქიმიური ბმების სახეების გარჩევა
    .არაორგანულ ნაერთთა კლასიფიცირება.
    .წყალხსნარების ელექტროგამტარობა და მასში მიმდინარე    პროცესები.
  .  ელექტროლიტების და არაელექტროლიტების გარჩევა.
  .   რა ხდება ნივთიერებების  წყალში გახსნისას?
  .   რა  განაპირობებს  წყალხსნარების ელექტროგამტარობას?
  .   როგორ პროცესს ვუწოდებთ ჰიდრატაციას და რა არის მის მიერ წარმოქმნილი პროდუქტი.
უნარები:      . ახდენს ნაერთთა კლასიფიკაციას .
                       .წერს  ნაერთთა ქიმიურ ფორმულებს.
                        . ხსნადობის მიხედვით არჩევს ელექტროლიტებს და    არაელექტროლიტებს


 შეფასება და თვითშეფასება:
 განმსაზღვრელი-მოსწავლის შეფასების რუბრიკა
განმავითარებელი-მასწავლებლის კომენტარი,დაკვირვება,მოსწავლის თვითშეფასება.
 მიმდინარე განმავითარებელი:,დაკვირვების შედეგები.
განმსაზღვრელი   : სწორად დაწერილი დისოციაციის ტოლობები, სწორად  შევსებული ცხრილი.
შენიშვნა: შეფასება მოხდება შეფასების რუბრიკის გამოყენებით



მოსწავლეთა ორგანიზება :     ინდივიდუალური,   წყვილური,   ჯგუფური.
ს             სასწავლო მასალა და რესურსები:   ინსტრუქციები კითხვებით და ცხრილით - დაბეჭდილი                   თაბახის ფურცლებზე, საწერი კალმები,  , კომპიუტერიწებოვანი სტიკერები.შეფასების              რუბრიკა,დაფა,  სამუშაო  ფურცლები ,საწერი კალმები , ფლომასტერები  ,სოდა და ძმარი. ,ძ            ბორჯომის ეტიკეტი,პროექტორი.,ბარათები,მარკერები,ფლიპჩატები,ატომების მოდელები. 


,მ    


,მ  




აქტივობა   1. საორგანიზაციო საკითხი  და გაკვეთილის მიზნის გაცნობა- კლასში მოსწავლეთა დასწრების აღრიცხვა. 2 წთ.

                
აქტივობა N 2 გაკვეთილის  მიზნის  გაცნობა და წინარე
                                 ცოდნის   გააქტიურება. (მთელ კლასთან)
                                                                                          (5წუთი)
აქტივობის  მიზანი: ძველსა და ახალ ცოდნას შორის
                                      კავშირის  დადება.
აქტივობის აღწერა:  ვააცნობ გაკვეთილის  მიზანს .ჩხირების საშუალებით  წინარე ცოდნას ააქტიურებ კითხვა-პასუხებით, მოსწავლეები შეძლებენ წინა გაკვეთილზე მიღებული ცოდნა პრაქტიკულად გამოიყენონ .კერძოდ ჯერ ივარაუდო, შემდეგ კი დაადასტურონ მონაცემთა ანალიზის საფუძველზე .მასწავლებლის შეკითხვები
1)სიტყვა დისოციაცია რას ნიშნავს?                                                                                 
2)ელექტროლიტი რას ეწოდება?
3)არაელექტროლიტი რას ეწოდება?
4)შეავსეთ სქემა- ჩამონათვალის მიხედვით  დაყავით ელექტროლიტებად და არაელექტროლიტებად.
H2SO4, NAOH,O2, სპირტი, შაქარი,                                                                        ,AlCL3,K2 SO4  ,Cu(OH)2?
5)ელექტროლიტური დისოციცია რას ეწოდება?
6)ელექტროლიტები წყალში გახსნისას  რაზე იშლება ?
7)რა განაპირობებს მათი წყალხსნარების ელექტროგამტარობას?
8)როგორ პროცეს ვუწოდებთ ჰიდრატაციას და რა არის მის მიერ წარმოქმნილი პროდუქტი?
9)ვინ ითვლება ელექტროლიტური დისოციაციის ფუძემდებლად?


აქტივობა N 3 მინი ლექცია
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეებში მოტივაციის აღძვრა  და ელექტროლიტთა ხსნარების დახასიათება ელექტროლიტთა დისოციაციის თეორიის თვალსაზრისით.
აქტივობის აღწერა:  ახალი მასალის მიწოდებას ვაწარმოებ მაპროვოცირებელი შეკითხვით-სადემონსტრაციო მაგიდაზე დაწყობილია თვალსაჩინოებები(მარილმჟავა,სუფრის მარილი,კუჭის მულაჟი) ვუსვამ მაპროვოცირებელ კითხვას:- კუჭის დაბალ მჟავიანობას ავადმყოფები ძლიერ განზავებული მარილმჟავათი შველიან.რატომ არ შეიძლება ამ პრობლემის მოსაგვარებლად NaCL გამოყენება,ისიც ხომ მარილმჟავას მსგავსად ქლორის იონებს წარმოქმნის დისოციაციისას?
სლაიდების საშუალებით მოსწავლეებთან ერთად ვაანალიზებთ მონაცემებს დისოციაციის ტოლობების შედარების საფუძველზე.

აქტივობა 4 სქემის შევსება(წყვილური)

      აქტივობის მიზანი: ჩამონათვალზე დაყრდნობით მოცემული სქემის შევსება და ელექტროლიტური დისოციაციის ტოლობების შედგენა.
აქტივობის აღწერა:
ფუძე
მჟავა
მარილი



                      ჩამონათვალი:Mg(OH)2,  H2SO4, KNO3 
    მასწავლებელი აძლევს წყვილურ დავალებას ჩამონათვალიდან ნნივთიერებებს-მიუსადაგეთ ადგილი.მერე მოსწავლეები მასწავლებლის დახმარებით წერენ დისოციაციის ტოლობებს.
  1)Mg(OH)2___>
         2)H2SO4---                                                                                       
                                                                                    
     3)KNO3-à
აქტივობა 5 .ახალი ცოდნის კონსტრუირება
მეთოდი:   სასწავლო გაჩერებები .
მუშაობის ფორმა ჯგუფური
აქტივობის მიზანი: მონაცემების ანალიზით დასკვნის გამოტანა.ინფორმაციის და იდეების ერთმანეთთან  გაზიარება ,თანამშრომლობის უნარის განვითარება.
აქტივობის აღწერა: ყველა გაჩერებას აქვს ტრაფარეტი წარწერით,  სადაც თითოეულ ჯგუფს დაგხვდებათ  სასწავლო რესურსები და დავალებები ინსტრუქციებით, თქვენ უნდა იმუშაოთ ინსტრუქციების მიხედვით, შესრულებული დავალება უნდა გამოაკრათ მითითებულ ადგილზე შებრუნებული, რადგან წარმოდგენამდე არ უნდა ჩანდეს ნამუშევარი (მივუთითებ დავალების განთავსების ადგილს). თითოეულ გაჩერებაზე მუშაობთ 3 წუთიჯგუფებად უკვე დაყოფილი ხართ, I ჯგუფი დაიწყებს პირველი გაჩერებით, II ჯგუფი-მეორე გაჩერებით, III ჯგუფი მესამე გაჩერებით, IV ჯგუფი-მეოთხე გაჩერებით. გადაინაცვლებთ სასწავლო გაჩერებებზე საათის ისრის მიმართულებით, სამუშაო პროცესი  დამთავრდება მაშინ, როცა ყველა ჯგუფი გაივლის ყველა გაჩერებას. თუ რაიმე სირთულეს წააწყდებით მუშაობის პროცესში ან რამე იქნება გაუგებარი, შეგიძლიათ მანიშნოთ ,,ცერები მაღლა-დაბლასაშუალებით და დაგეხმარებით.
მოსწავლეები დავალებებს ასრულებენ            
ჯგუფურად. დავალებები მარტივიდან-რთულისაკენ .სულ 4გაჩერებაა.
გაჩერება 1.იონების იდენტიფიცირება
მოსწავლეებს ურიგდებათ მინერალური წყლის,,ბორჯომის,, ეტიკეტი რის მიხედვითაც ისინი საზღვრავენ იონების შემცველობას
რომელ იონს შეიცავს მინერალური წყალი ,,ბორჯომი,, თუ მის ეტიკეტზე არის წარწერა: ნატრიუმ, კალიუმნახშირმჟავა,   ქლორიდულ  ჰიდროკარბონატული?
გაჩერება 2 .ელექტროლიტური დისოციაცია
კედელზე გაკრულ ფურცელში ჩამოწერილია ელექტროლიტები:
მოსწავლეები წერენ მათი დისოციაციის ტოლობას.
)Ba(OH)2    )5CaCL2    )2H2SO4 )4KI    )2Na2CO)3CuCL2
გაჩერება 3მოსწავლეები მასწავლებლის მიერ  შედგენილ ცხრილში ავსებენ გამოტოვებულ ადგილს.

რეაქციათა იონური ტოლობები
საერთო თვისებები
განპირობებულია
იონით
მჟავა
HCL-à
H2SO4-à
HI-à

ტუტე
NaOH-à
Ca(0H)2-à

გაჩერება 4 ექსპერიმენტი
მარტივი ექსპერიმენტის ჩატარება და მათი შედეგების გაანალიზება
 ,გამოდგება თუ არა ფლომასტერის საღებავი ფუძურ-მჟავურ ინდიკატორად.

გაატარეთ სხვადასხვა ფერის ფლომასტერებით ქაღალდზე სქელი ზოლები და თითოეულს სოდის ხსნარი და ძმარი დააწვეთეთ.დააკვირდით.შენიშნავთ ტუ არა რაიმე ცვლილებას?
თქვენი აზრით,გამოდგება თუ არა ფლომასტერის საღებავი ფუძურ-მჟავურ ინდიკატორად?

თუ რომელიმე ჯგუფი დროზე ადრე დაამთავრებს,ისინი მუშაობენ სათადარიგო მაგიდასთან .პასუხებიან ფურცლებს მოსწავლეები გააკრავენ კლასში განკუთვნილ ადგილზე.სასწავლო გაჩერებებზე მუშაობის პროცესში მოსწავლეებისაგან ინფორმაციას-ჭირდებათ თუ არა მასწავლებლის დახმარება-ვღებულობ,,ცერები მაღლა-დაბლა,, საშუალებით. როცა ყველა ჯგუფი იმუშავებს ოთხივე გაჩერებაზე,მთავრდება ინფორმაციის მიღების პროცესი                                                                                    
აქტივობა 6ინფორმაციის შეჯამება, სწავლის პროცესის შეფასებათვითშეფასება                                                                                                 
დრო-8 წთ                                
მეთოდი -პრეზენტაცია,  მოსწავლის შეფასების რუბრიკა, თვითშეფასება
მუშაობის ფორმა-ინდივიდუალური
  აღწერა:    ჯგუფის შერჩეული მოსწავლეები შემოატრიალებენ ნაშრომებს და შეაჯამებენ ჯგუფის მიერ წარმოდგენილ ინფორმაციას-თითო გაჩერებას: I გაჩერება-I ჯგუფი, II გაჩერება-II ჯგუფი, III გაჩერება-III ჯგუფი, IV გაჩერება-IV ჯგუფი, გადახედავენ და შეადარებენ ამავე გაჩერების სხვა ჯგუფის ნამუშევრებსაც. საჭიროების შემთხვევაში ინფორმაციის დასაზუსტებლად დავუსვამ დამატებით კითხვებს და ვაძლევ განმავითარებელ შეფასებას.
     ვაფასებ მოსწავლეებს ინდივიდუალურად რუბრიკის საფუძველზე.
    მოსწავლეები აკეთებენ  თვითშეფასებას სტიკერების საშუალებით: გულის ფორმის სტიკერზე წერენ, რომელი გაჩერება მოეწონათ ყველაზე მეტად და რატომ?  და აკრავენ გაჩერების გასწვრივ, გაჩერებების სახელწოდებები დაფაზეა ჩამოწერილი.             

აქტივობა:7. საშინაო დავალების მიცემა.
აქტივობის მიზანი: ტექსტში მოცემულ დავალებებსა და კითხვებზე პასუხის  გაცემა.

აქტივობა 8  ‘’გასასვლელი ბილეთები’’
აქტივობის მიზანი: შევაფასო გაკვეთილზე მიღწეული შედეგები და მოსწავლეთა ინდივიდუალური საჭიროებები, რომელიც დამეხმარება მომდევნო გაკვეთილის უკეთ დაგეგმვაში, მოსწავლეებს კი თვითშეფასებაში.
   აქტივობის აღწერა: მოსწავლეებს ინდივიდუალურად ვურიგებ გასასვლელ  ბილეთებს შემდეგი კითხვარებით:
შეფასება:  განმსაზღვრელი, განმავითარებელი.


Комментариев нет:

Отправить комментарий