კრიტერიუმები
|
1-3ქულა
|
4-5ქულა
|
6-7ქულა
|
8-10ქულა
|
|
1
|
მონაწილეობა
დავალების
შეარულებაში
|
რომელიმე მუშაობს,
დანარჩენები არა
|
ჯგ.რამდენიმე
წევრი მონაწილეობს
|
ჯგ. ყველა წევრი მონაწილეობს
|
ჯგ.წევრები
ინაწი-
ლებენ ფუნქციებს
და მონაწილეობენ
|
2
|
თანამშრომ-
ლობა
|
ყველა რას
სურს იმას აკეთებს
|
ერთი, რასაც
საჭიროდ ჩათვლის,იმას
აკეთებს
|
უცვლიან ერთმანეთს იდეებს და თანამშრომლობენ
|
უცვლიან ერთმანეთს
იდეებს საგნობრივად მართებულად ინაწილებენ ფუნქციებს და თანამშრომლობენ
|
3
|
დისკუსიაში
მონაწილეობა
|
ერთი წარმარ-თავს
დისკუსი-
ას სხვები პასი-
ურები არიან
|
დისკუსიას წარმართავენ
ძლიერი მონაწილეები
|
ყველა მონაწილეობს
დისკუსიაში
|
დისკუსიაში
ძირითადი საკითხის გარშემო ყველას თანაბარი პირობები
აქვს შექმნილი
|
4
|
ნამუშევრის
პრეზენტაცია
|
უსისტემოა,
ულოგიკოა,არაა
გამოყოფილი
მთავარი იდეები.
|
ნაწილობრივ
სისტემურია,ლოგიკურია
მაგრამ ვერ
გამოიყოფა
ძირითადი იდეები
|
ლოგიკურია,
სისტემურია,
წარმოჩენილია
მთავარი იდეები
|
ლოგიკურია,სისტემურია,
წარმოჩენილია
მთავარი
იდეები/ართმევენ
თავს
კრიტიკულ შენიშვნებს
|
5
|
მოსმენა/რიგი-
თობა
|
ცუდად უსმენენ
ერთმანეთს,
რიგითობას არ
იცავენ
|
ცდილობენ
მოუსმინონ ერთმანეთს, უჭირთ რიგითობის დაცვა
|
უსმენენ ერთმა-
ნეთს,იცავენ
რიგითობას
|
უსმენენ ერთმანეთს,უზ-
იარებენ აზრს,
ერთად იღებენ გადაწყვეტილებ-
ას,საუბრობენ
რიგითობ-ის დაცვით
|
კრიტერიუმები
|
I
I I დონე
(1-5) ქულა
|
I I დონე
(6-8)ქულა
|
I
დონე
(9-10) ქულა
|
ცოდნის
პრაქტიკული
გამოყენება
|
არ შეუძლია ელემენტის მოძებნა
პერიოდ . სისტემაში ან უჭირს ელემენტ-
ის მოძებნა პერიოდულ სისტემა-
ში,არ შეუძლია
ივარაუდოს მისი ელექტრონული
აგებულება და
თვისებები.
|
შეუძლია ელემენტის მოძებნა პერიოდულ სისტემაში.
(მაგალითად,ატომური ნომრის მიხედვით)
პერიოდულ სისტემაში
.მდებარეობის მიხედ-
ვით გამოთქვამს
ვარაუდს ატომის
ელექტრონულ აგებულებასა და მის თვისებებს შორის
კავშირის შესახებ, აგრეთვე მისი ნაერთების შედგენილ-ობის შესახებ.მაგრამ
უჭირს ვარაუდის ცდით შემოწმება.
|
შეუძლია ელემენთის
მოძებნა პერიოდულ
სისტემაში
ელემენტის ელექტ-
რონული აგებულების მიხედვით და პირიქით.
ვარაუდობს ამ ელემენტის და მისი ნაერთების თვისებებს.ანასხვავებს კვლევის
ობიექტსა და კვლევის საგანს. გამო-აქვს დასკვნა. ამოწმებს ვარაუდს ცდით.
მკაფიოდ აქვს წარმოდგენილი
როგორ უნდა შეამოწმოს ვარაუდი
ცდით
|
მუშაობის თანმიმდევრობა
ალგორითმის
შესაბამისად
საჭირო ხელსაწყოს
ამორჩევა
|
უჭირს (და არა შეუ-
ძლია)საჭირო რეაქტივებისა და აღჭურვილობის შე-
რჩევა ცდის ჩასატარებლად.
|
არჩევს საჭირო რეაქ-
ტივებსა და აღჭურვი
ლობას ცდის ჩასატა-
რებლად
მაგრამ მისი მოქმედებები ცდის ჩატარებისას ყოველთ-ვის თანმიმდევრული
არ არის,იცავს უსაფრთხოების წესებს
|
არჩევს საჭირო რეაქტივებსა და
აღჭურვილობას
ცდის ჩასატარებლად. მისი
მოქმედებები თანმიმ-
დევრულია და გააზრებულია
ზედმიწევნით იცავს უსაფრთხოების წესებს.
|
რეაქტივები
|
ექსპერიმენტის
მსვლელობა
|
ქიმიური რეაქციის
ტოლობა
|
P 2 O5 ; H2O
|
P 2 O5 + H 2
O =
|
მოქმედება
|
მაგალითი
|
1.პრობლემის ფორმულირება
|
|
2.კვების ობიექტისა
და საგნის განსაზღვრა
|
|
3.ჰიპოტეზის ჩამოყალიბება
|
|
4.ექსპერიმენტული
გამოკვლევა
|
|
5.დასკვნა
|
შეფასების
რუბრიკა
საგაკვეთილო პროცესში
ჩართულობა
2-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
|
მოსწავლე
ერთვება მასწავლებლის მიერ შეთავაზებულ ყველა აქტივობაში
|
თითქმის არ ერთვება არც ერთ აქტივობაში
|
აქტივობებში ერთვება მხოლოდ მისი ინტერესების შესაბამისად
|
ჩართულობის ხარისხი მაღალია სხვადასხვა აქტივობაში
|
მაქსიმალურად არის ჩართული ყველა აქტივობაში
|
ავლენს წინარე ცოდნას
|
გაკვეთილის მსვლელობის დროს ვერ ავლენს წინარე ცოდნას
|
სუსტად ავლენს წინარე ცოდნას
|
მოსწავლე ავლენს წინარე ცოდნის კარგ დონეს
|
მოსწავლე ავლენს წინარე ცოდნის მაღალ დონეს
|
იცავს
წყვილური და ინდივიდუალური მუშაობის წესებს
|
მოსწავლეს უჭირს წესების დაცვა
|
მოსწავლე ზოგჯერ არღვევს წესებს
|
მოსწავლე ძირითადად იცავს წყვილური და ინდივიდუალური
მუშაობის წესებს
|
მოსწავლე ზუსტად იცავს წყვილური და ინდივიდუალური
მუშაობისწესებს.
|
ზუსტად ასრულებს
მასწავლებლის ინსტრუქციებს
|
მოსწავლეს უჭირს მასწავლებლის ინსტრუქციების გააზრება
|
მოსწავლეს ინსტრუქციების შესრულების დროს აქვს უზუსტობები
|
მოსწავლე ინსტრუქციების შესრულების დროს იჩენს მცირე
უზუსტობებს
|
მოსწავლე ყველა ინსტრუქციას ზუსტად ასრულებს
|
მოსწავლეთა ცოდნის და უნარების დიფერენცირებული
შეფასება.
IIIდონე
(1-5)ქულა
|
IIდონე
(6-8)ქულა
|
Iდონე
(9-10)ქულა
|
ახდენს(ან ვერ ახდენს)
ნაერთთა კლასიფიკაციას
|
უმრავლეს შემთხვევაში
სწორად ადგენს ნაერთთა
ფორმულებს
|
ნებისმიერ შემთხვევაში სწორად ადგენს ქიმიურ
ფორმულებს და უშეცდომოთ
განასხვავებს ერთმანეთისაგან.
|
დავალება(არა აქვს ან არასწორია)ან
ნაწილობრივ სწორადაა შე-
სრულებული
|
წერს რეაქციის
ტოლობებს,მხოლოდ უმნიშვნელო ხარვეზებით ნაწილობრივ ერკვევა
ნაერთების მიღების ხერხებს.
|
წერს რეაქციის
ტოლობებს ხარვეზების გარეშე.შეუძლია ნებისმიერი ნაერთის
მიღების ხერხების ჩამოთვლა
|
ვერ აანალიზებს
მონაცემებს და ვერ ანასხვავებს
არაორგანულ ნაერთთა კლასებს
|
ერკვევა საკითხში.მცირე ხარვე-ზებით ანალიზებს
მონაცემებს
|
კარგად აქვს გაცნობიერებული
ნაერთების მიღებები და თვისებები .აანალიზებს მონაცემებს ტოლობების შედარების
საფუძველზე.
|
პრაქტიკული
სამუშაოს შეფასების კრიტერიუმები
ორგანიზებულობა
|
შემოქმედებითობა
|
თანამშრომლობა
|
კვლევითი უნარ-ჩვევები
|
*საჭირო ხელსაწყოების
(ნაწილის)ამორჩევა.
*რეაქტივების შერჩევა.
*დროის ლიმიტის დაცვა
|
*მასალის ეფექტურად გამოყენება.
*ადეკვატური კომენტარების
გაკეთება კვლევის შედეგების გადმოსაცემად.
*სხვადასხვა ხერხების
გამოყენება ანალიზის შედეგების
გადმოსაცემად
|
*ურთიერთდახმარება
*ფუნქციების განაწილება.
*მსჯელობა მოსალოდნელ შედეგებზე
|
*კვლევის მიზნის დასახვა.
*მუშაობა ინსტრუქციის შესაბამისად.
*უსაფრთხოების წესების შემუშავება
და დაცვა
|
1-10ქულა
|
1-10 ქულა
|
1-10 ქულა
|
1-10 ქულა
|
შედეგები
|
1-3 ქულა
|
4-5 ქულა
|
6-7 ქულა
|
8-10 ქულა
|
ხელსაწყო
რეაქტივების
შერჩევა
|
ვერ ირჩევს
|
ნაწილობრივ ირჩევს
|
ირჩევს
|
მიზნობრივად
სწორად ირჩევს
|
-
|
-
|
--
|
-
|
-
|
შეფასების რუბრიკა კლასების მიხედვით( მ.ვარდიაშვილი.მეორე სემესტრი)
X კლასი
პარაგრაფი
|
კრიტერიუმები
|
1–4 ქულა
|
5–6 ქულა
|
7–8 ქულა
|
9–10 ქულა
|
3
7
|
ჟანგვისა და აღდგენის პროცესის შედარება
|
ვერ ადარებს
|
ნაწილობრივ ადარებს
|
ადარებს,ასახელებს მაგალითებს
|
ადარებს,ასახელებს მაგალითებს,მსჯელობს მათ გამოყენებაზე
|
3
8
|
ჟანგვის რიცხვის განსაზღვრა
|
ვერ განსაზღვრავს
|
განსაზღვრავს ზოგადად
|
განსაძღვრავს ძირითადად
|
განსაზღვრავს სხვადასხვა ნაერთში
|
3
9
|
მარტივი ჟანგვა – აღდგენითი რეაქციების დაბალანსება
|
ვერ აბალანსებს
|
საჭიროებს დახმარებას
|
ძირითადად აბალანსებს
|
აბალანსებს დამოუკი დებლად
|
3
10,11.
|
ჟანგვა –აღდგენითი პროცესების ა)დასახელება,დახასიათება
ბ)მოსაზრების გამოთქმა მათი დადებითი და უარყოფითი შედეგების შესახებ
|
ა)ვერ ასახელებს
ბ)არ შეუძლია მოსაზრების გამოთქმა
|
ასახელებს,მაგრამ ვერ ახასიათებს
ზოგადად გამოთქვამს მოსაზრებას
|
ასახელებს და ახა
სიათებს
ძირითადად გამოთქვამს მოსაზრებას
|
ასახელებს და ახასიათებს სრულყოფილად
სრულყოფილად გამოთქვამს თავის მოსაზრებას
|
3
12
|
ა)ელექტროქიმიური პროცესების დაკავშირება მეტალთა აქტიურობის რიგსა და ჟანგვა–აღდგენით რეაქციებთან
ბ)წყლის, მარილების ნალღობებისა და წყალხსნარების ელექტროლიზის პროცესში ელექტროდებზე იონური განმუხტვისას მიმდინარე რეაქციების სქემების შედგენა
|
ა)არასწორად აკავშირებს
ბ)ვერ ადგენს
|
ნაწილობრივ აკავშირებს
ნაწილობრივ ადგენს,საჭიროებს დახმარებას
|
აკავშირებს ძირითადად
ადგენს ძირითადად
|
სრულყოფილად აკავშირებს და იყენებს
ადგენს ყველა სქემას
|
3
12
13
14
|
ქიმიურ მრეწველობასა და ტექნიკაში ელექტროლიზური პროცესების მნიშვნელობის გაანალიზება და შეფასება
|
ვერ აანალიზებს,ვერ აფასებს
|
ნაწილობრივ აანალიზებს,ვერ აფასებს
|
აანალიზებს და აფასებს ძირითადად
|
აანალიზებს და აფასებს სრულყოფილად,ასახელებს მაგალითებს
|
3
1
2
3
|
ა)ფუძეების,მჟავებისა და მარილების დახასიათება ელექტროლიტური დისოციაციის თეორიის თვალსაზრისით.
ბ)კვლევის საგნის და კვლევის ეტაპების განსაზღვრა,კვლევითი პროცედურის განხორციელება, მონაცემების აღრიცხვა,წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით,მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
|
ვერ ახასიათებს
ვერ განსაზღვრავს
|
ნაწილობრივ ახასიათებს
განსაზღვრავს,აღრიცხავს,წარმოადგენს ნაწილობრივ
|
ძირითადად ახასიათებს
განსაზღვრავს,აღრიცხავს,წარმოადგენს,აანალიზებს და აფასებს ძირითადად
|
სრულყოფილად ახასიათებს
განსაზღვრავს,აღრიცხავს,წარმოადგენს,აანალიზებს და აფასებს სრულყოფილად
|
3
4
5
6
|
მათემატიკური გამოთვლებით სხვადასხვა ელექტროლიტის დისოციაციის ხარისხის განსაზღვრა და სუსტი,საშუალო და ძლიერი ელექტროლიტების განსხვავება.
|
ვერ გამოთვლის, ვერ განსაზღვრავს
|
გამოთვლისას და განსაზღვრავრისას საჭიროებს დახმარებას
|
ძირითადად გამოთვლის და განსაზღვრავს
|
სრულყოფილად გამოთვლის და განსაზღვრავს.ასახელებს
მაგალითებს
|
4
1
2
3
4
5
|
კვლევის საგნის და კვლევის ეტაპების განსაზღვრა,კვლევითი პროცედურის განხორციელება, მონაცემების აღრიცხვა,წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით,მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
|
ვერ განსაზღვრავს
|
განსაზღვრავს,აღრიცხავს,წარმოადგენს ნაწილობრივ
|
განსაზღვრავს,აღრიცხავს,წარმოადგენს,აანალიზებს და აფასებს ძირითადად
|
განსაზღვრავს,აღრიცხავს,წარმოადგენს,აანალიზებს და აფასებს სრულყოფილად
|
4
6
|
ა)შექცევადი და შეუქცევადი რეაქციების განსხვავება და შესაბამისი ტოლობების შედგენა ბ)კვლევის საგნის და კვლევის ეტაპების განსაზღვრა,კვლევითი პროცედურის განხორციელება, მონაცემების აღრიცხვა,წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით,მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
|
ვერ განასხვავებს
ვერ განსაზღვრავს
|
განასხვავებს,უჭირს ტოლობების შედგენა
განსაზღვრავს,აღრიცხავს,წარმოადგენს ნაწილობრივ
|
განასხვავებს,ძირითადად ადგენს შესაბამის ტოლობებს
განსაზღვრავს,აღრიცხავს,წარმოადგენს,აანალიზებს და აფასებს ძირითადად
|
განასხვავებს,სრულყოფილად ადგენს შესაბამის ტოლობებს
განსაზღვრავს,აღრიცხავს,წარმოადგენს,აანალიზებს და აფასებს სრულყოფილად
|
4
7
|
ჰეტეროგენური და ჰომოგენური რეაქციების განსხვავება,შესაბამისი ტოლობების შედგენა
|
ვერ განასხვავებს,ვერ ადგენს ტოლობებს
|
ნაწილობრივ განასხვავებს და ადგენს ტოლობებს
|
ძირითადად განასხვავებს და ადგენს ტოლობებს
|
სრულყოფილად განასხვავებს,ადგენს ტოლობებს
|
4
8
|
ლე–შატელიეს პრინციპის გამოყენება,სხვადასხვა ფაქტორის(წნევა,ნივთიერებათა კონცენტრაცია,ტემპერატურა)ქიმიურ წონასწორობაზე გავლენის ხასიათის განჭვრეტა,სათანადო მაგალითების ჩამოთვლა
|
ვერ იყენებს,ვერ განჭვრეტს,ვერ ჩამოთვლის მაგალითებს
|
ნაწილობრივ იყენებს,განჭვრეტს,ჩამოთვლის მაგალითებს
|
უმეტესწილად იყენებს,განჭვრეტს,ჩამოთვლის მაგალითებს
|
სრულყოფილად იყენებს პრინციპს,განჭვრეტს სხვადასხვა ფაქტორის გავლენის ხასიათს,ჩამოთვლის მაგალითებს
|
5
1
4
7
10
11
12
13
14
6
1
2
3
4
5
6
|
ა) კვლევის საგნის და კვლევის ეტაპების განსაზღვრა,კვლევითი პროცედურის განხორციელება, მონაცემების აღრიცხვა,წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით,მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
ბ)ელემენტებისა და მათი მნიშვნელოვანი ნაერთების დახასიათება
გ)ელემენტების ფიზიკურ ი და მნიშვნელოვანი ქიმიური თვისებების დაკავშირება მათ გამოყენებასთან
დ)ელემენტებისა და მათი მნიშვნელოვანი ნაერთების მიღების ძირითადი მეთოდების ცნობა.
ე)ელემენტების ალოტროპიულ ფორმებზე მსჯელობა
ვ)ელემენტების თვისებების განზოგადება ერთი ჯგუფის ელემენტებისათვის
ზ)ქიმიური ნაერთების და ნარევების შედგენილობის თვისობრივი ანალიზისათვის ცდების დაგეგმვა და ჩატარება
თ)მსჯელობა ქიმიური ელემენტების როლსა და გამოყენებაზე ყოფა–ცხოვრებასა და წარმოებაში
ე)მეტალთა აქტიურობის შესადარებლად ცდების დაგეგმვა და ჩატარება,შედეგების შემოწმება მეტალთა ელექტროქიმიური ძაბვის რიგის მიხედვით.
|
ვერ განსაზღვრავს
ვერ ახასიათებს
ვერ აკავშირებს
ვერ ცნობს
არასწორადმსჯელობს
ვერ განაზოგადებს
ვერ გეგმავს,ვერ ატარებს
არასწორად მსჯელობს
ვერ გეგმავს
|
ნაწილობრივ იყენებს,განჭვრეტს,ჩამოთვლის მაგალითებს
ნაწილობრივ ახასიათებს
ნაწილობრივ აკავშირებს
ნაწილობრივ ცნობს
ზოგადად მსჯელობს
ვერ განაზოგადებს ყველა ელემენტისათვის
გეგმავს,უშვებს უზუსტობებს
ნაწილობრივ მსჯელობს
ნაწილობრივ გეგმავს
|
განსაზღვრავს,აღრიცხავს,წარმოადგენს,აანალიზებს და აფასებს ძირითადად
უმეტესწილად ახასიათებს
ძირითადად აკავშირებს
ძირითადად
ცნობს
სწორად მსჯელობს
ძირითადად განაზოგადებს
ძირითადად გეგმავს და ატარებს
ძირითადად მსჯელობს
ძირითადად გეგმავს და ატარებს
|
განსაზღვრავს,აღრიცხავს,წარმოადგენს,აანალიზებს და აფასებს სრულყოფილად
სრულყოფილად ახასიათებს
სრულყოფილად აკავშირებს
სრულყოფილად ცნობს
სწორად მსჯელობს,მოჰყავს მაგალითები
განაზოგადებს სრულყოფილად,არგუმენტირებულად
სრულყოფილად გეგმავს და ატარებს
არგუმენტირებულად მსჯელობს.
გეგმავს,ატარებს.ამოწმებს სრულყოფილად
|
XI კლასი II სემესტრი
თემა
|
კრიტერიუმები
|
1–4 ქულა
|
5–8 ქულა
|
9–10 ქულა
|
4 11
|
ა)ორგანული ნაერთების თვისებების დაკავშირება მათ შედგენილობაში შემავალ ფუნქციურ ჯგუფთან
ბ)ორგანულ ნაერთთა უმნიშვნელოვანესი თვისებების დაკავშირება მათ გამოყენებასთან მედიცინაში,ყოფაცხოვრებაში,სოფლის მეურნეობასა და ტექნიკაში.
გ)ორგანულ ნაერთთა კლასებს შორის კავშირის აღწერა და შესაბამისი სქემების შედგენა,სათანადო რეაქციების წერა.
დ)კვლევა
|
ვერ აკავშირებს
ვერ აკავშირებს
ვერ აღწერს,ვერ ადგენს სქემებს,ვერ წერს სათანადო რეაქციებს
|
უმრავლეს შემთხვევაში აკავშირებს
უმრავლეს შემთხვევაში აკავშირებს
ძირითადად აღწერს,ადგენს სქემებს
|
ყოველთვის აკავშირებს
ყოველთვის
აკავშირებს
ყოველთვის აღწერს,ადგენს სქემებს,წერს სათანადო რეაქციებს
|
5 .1,
|
ა)ორგანული ნაერთების თვისებების დაკავშირება მათ შედგენილობაში შემავალ ფუნქციურ ჯგუფთან
ბ)ნახშირწყალბადთა და მათ ნაწარმთა ფიზიკური თვისებების გამოსაკვლევად ცდების დაგეგმვა და ჩატარება,შედეგების გაანალიზება
ბ) კვლევა
|
ა)––––––––
ბ)ვერ გეგმავს,ვერ ატარებს,ვერ აანალიზებს შედეგებს
|
––––––––––
ნაწილობრივ გეგმავს,ატარებს და აანალიზებს შედეგებს
|
––––––––––
სრულყოფილად გაგმავს,ატარებს და აანალიზებს შედეგებს
|
5. 2 ,9,11
|
ა)ორგანული ნაერთების თვისებების დაკავშირება მათ შედგენილობაში შემავალ ფუნქციურ ჯგუფთან
ბ)ორგანულ ნაერთთა უმნიშვნელოვანესი თვისებების დაკავშირება მათ გამოყენებასთან მედიცინაში,ყოფაცხოვრებაში,სოფლის მეურნეობასა და ტექნიკაში.
|
ა)–––––––
ბ)–––––––
|
–––––––––––
|
_______––
–––––––––
|
5. 3,10
5.4,5,7,8
|
ა)ორგანული ნაერთების თვისებების დაკავშირება მათ შედგენილობაში შემავალ ფუნქციურ ჯგუფთან
ბ)ორგანულ ნაერთთა უმნიშვნელოვანესი თვისებების დაკავშირება მათ გამოყენებასთან მედიცინაში,ყოფაცხოვრებაში,სოფლის მეურნეობასა და ტექნიკაში.
გ)კვლევა
ა)ორგანული ნაერთების თვისებების დაკავშირება მათ შედგენილობაში შემავალ ფუნქციურ ჯგუფთან
ბ)ორგანულ ნაერთთა უმნიშვნელოვანესი თვისებების დაკავშირება მათ გამოყენებასთან მედიცინაში,ყოფაცხოვრებაში,სოფლის მეურნეობასა და ტექნიკაში.
გ)ნახშირწყალბადთა და მათ ნაწარმთა ფიზიკური თვისებების გამოსაკვლევად ცდების დაგეგმვა და ჩატარება,შედეგების გაანალიზება
დ) კვლევა
| |||
5 6
|
ა)ორგანული ნაერთების თვისებების დაკავშირება მათ შედგენილობაში შემავალ ფუნქციურ ჯგუფთან
ბ)ორგანულ ნაერთთა უმნიშვნელოვანესი თვისებების დაკავშირება მათ გამოყენებასთან მედიცინაში,ყოფაცხოვრებაში,სოფლის მეურნეობასა და ტექნიკაში.
გ)ნახშირწყალბადთა და მათ ნაწარმთა ფიზიკური თვისებების გამოსაკვლევად ცდების დაგეგმვა და ჩატარება,შედეგების გაანალიზება
დ)ორგანულ ნაერთთა სპეციფიკურითვისებების ახსნა მათ მოლეკულაში შემავალი ატომთა ჯგუფების ურთიერთგავლენით
|
დ)ვერ ხსნის
|
ნაწილობრივ ხსნის
|
სრულყოფილად ხსნის
|
IX კლასი II სემესტრი
თემა
|
კრიტერიუმები
|
1–4 ქულა
|
5–6 ქულა
|
7–8 ქულა
|
9–10 ქულა
|
3
1
2
|
ა)მჟავა და ფუძე ოქსიდების განსხვავება,მსჯელობა მათ ქიმიურ თვისებებზე
ბ)არამეტალების ჟანგბადთან ურთიერთქმედების ამსახველი რეაქციების წერა,პერიოდული ტაბულის გამოყენებით მისთვის უცნობი არამეტალების ოქსიდების ფორმულების შედგენა
გ)კვლევა
|
ვერ განასხვავებს
ვერ წერს რეაქციებს,ვერ ადგენს ფორმულებს
‘––––––‘
|
განასხვავებს,ვერ მსჯელობს ქიმიურ თვისებებზე
ნაწილობრივ წერს,ადგენს .
‘–––––––––‘
|
განასხვავებს,ძირითადად მსჯელობს
ძირითადად წერს,იცის ფორმულის შედგენა
‘–––––––––‘
|
განასხვავებს მსჯელობს სრულყოფილად
სრულყოფილად წერს და ადგენს ფორმულებს
‘––––––––––‘
|
3
3
4
5
|
ა)მიღებული ცოდნის გამოყენებით ვარაუდის გამოთქმა უცნობი მჟავასა და ფუძის ურთიერთქმედების პროდუქტის შესახებ
ბ)კვლევა
გ)გამოკვლების შედეგების წარდგენა სხვადასხვა(გრაფიკები,სქემები) სახით
დ)გამოსაკვლევი ცვლადების(მეტალის რაოდენობა,მჟავას მოცულობა,გამოყოფილი გაზის მოცულობა) განსაზღვრა
|
ვერ გამოთქვამას ვარაუდს
‘–––––‘
ვერ წარადგანს
ვერ განსაზღვრავს
|
ნაწილობრივ ახერხებს
‘–––––––––‘
ნაწილობრივ ახერხებს
უჭირს განსაზღვრა
|
გამოთქვამს ვარაუდს,ვერ ასაბუთებს
‘–––––––––‘
ძირითადად წარადენს
ძირითადად განსაზღვრავს
|
გამოთქვამს ვარაუდს,ასაბუთებს მაგალითებით
‘–––––––––‘
სრულოფილად წარადგენს
სრულყოფილად განსაზღვრავს
|
3
6
7
8
|
ა)ლაბორატორიული აღჭურვილობის ეფექტიანი გამოყენება,ცდების ჩატარება მარილების მისაღებად,რეაქციის ტოლობების სიტყვიერად და სიბოლოებით წერა,სხვადასხვა მარილის გამოყენების სფეროების დასახელება .
ბ)კვლევა
|
ვერ იყენებს ეფექტიანად,ვერ წერს ტოლობებს,ვერ ასახელებს ზოგიერთი მარილის გამოყენების სფეროს
|
წერს,იყენებს და ასახელებს ნაწილობრივ
|
წერს,იყენებს და ასახელებს ძირითადად
|
იყენებს ,წერს და ასახელებს სრულყოფილად
|
ექსპერიმენტი
|
ა)ცდების ჩატარება,მეტალთა კარბონატებისა და მჟავების ურთიერთქმედების რეაქციების პროდუქტების კვლევა,გამოყოფილი გაზის(ნახშირორჟანგის)დადგენა
ბ)კვლევა
|
ვერ ატარებს,ვერ იკვლევს,ვერ ადგენს
|
საჭიროებს დახმარებას
|
ძირითადად ატარებს,იკვლევს რეაქციის პროდუქტს
|
დამოუკიდებლად ატარებს,იკვლევს და ცდის საფუძველზე ადგენს გამოყოფილ გაზს
|
3
9
10
|
სხვადასხვა ტიპის პრობლემის გადასაჭრელად (მაგ.უცნობი ნივთიერების გამოკვლევა, მისი ფორმულის დადგენა)რაოდენობრივი გამოთვლების წარმოება
|
ვერ აწარმოებს
|
ზოგადად აწარმოებს
|
ძირითადად აწარმოებს,იცავს ალგორითმს
|
აწარმოებს სრულყოფილად,დამოუკიდებლად .
|
4
1
2
3
|
ა)ნავთობის შედგენილობაში ნახშირწყალბადების არსებობის დაკავშირება ნავთობის ენერგიის წყაროდ გამოყენებასთან
ბ)ნახშირწყალბადების წვისას წარმოქმნილი ნაერთების შესახებ მსჯელობა
|
არასწორად აკავშირებს
არასწორად მსჯელობს
|
ნაწილობრივ აკავშირებს
ზოგადად მსჯელობს
|
ძირითადად აკავშირებს
ძირითადად მსჯელობს
|
აკავშირებს არგუმენტირებულად
მსჯელობს,წერს შესაბამისი რეაქციის ტოლობებს
|
4
4
|
სხვადასხვა ტიპის საწვავის აღწერა და შეფასება თბოუნარიანობის მიხედვით
|
ვერ აღწერს,ვერ აფასებს
|
აღწერს,ნაწილობრივ აფასებს
|
ძირითადად აღწერს და აფასებს
|
აღწერს და აფასებს არგუმენტირებულად
|
4
5
7
11
|
ინფორმაციის მოპოვება და წარდგენა ნავთობის როლზე ფართო მოხმარების საგნების წარმოებაში,მსჯელობა პოლიმერების როლზე თანამედროვე ადამიანის ცხოვრებაში,მათი გამოყენების დადებით და უარყოფით მხარეებზე
|
ვერ წარადგენს,არ აქვს ინფორმაცია
|
ინფორმაცია არასრულყოფილია,ვერ წარადგენს
|
ინფორმაცია შესაბამისია მაგრამ არასრულყოფილი,არის ხარვეზები წარდგენაში
|
სრულად აკმაყოფილებს კვლევის და პრეზენტაციის კრიტერიუმებს
|
4
6
9
|
ა)სხვადასხვა მეტალის მონაწილეობით მიმდინარე ჩანაცვლების რეაქციების შედეგად გამოყოფილი ენერგიების დაკავშირება ამ მეტალების მდებარეობასთან მეტალთა აქტიურობის მწკრივში
ბ)კვლევა
|
ვერ აკავშირებს
‘––––‘
|
ნაწილობრივ აკავშირებს
‘––––‘
|
ძირითადად აკავშირებს
‘––––––‘
|
აკავშირებს კვლევის საფუძველზე
‘–––––‘
|
4
8
|
არატრადიციული საწვავის(მაგ. წყალბადის) გამოყენების დადებითი და უარყოფითი მხარეების აღწერა
|
ვერ აღწერს
|
ნაწილობრივ აღწერს
|
ძირითადად აღწერს
|
არგუმერტირებულად აღწერს
|
4
10
|
ქიმიური რეაქციების ენერგიის წყაროდ გამოყენების მაგალითების დასახელება
|
ვერ ასახელებს
|
ნაწილობრივ ასახელებს
|
ძირითადად ასახელებს
|
ასახელებს მაგალითებს,აღწერს რეაქციის პროცესს.
|
4
12
|
მსჯელობა სხვადასხვა პროდუქტის (მაგ.წამლები,პლასტმასები,ქსოვილები,საკვები)წარმოებაში ქიმიური რეაქციის როლზე.
|
არასწორდ მსჯელობს
|
ზოგადად მსჯელობს
|
სწორად მსჯელობს
|
სწორად მსჯელობს,ასაბუთებს არგუმენტებით
|
5
1
2
|
ინფორმაციის მოპოვება გლობალური დათბობის შესახებ,მიზეზების გამოკვლევა,ნამუშევრის წარდგენა,ტერმინების გამოყენება
|
არ აქვს ნამუშევარი,არ იცის ტერმინები
|
აქვს ნამუშევარი,ნაწილობრივ შეესაბამება საკითხს
|
ძირითადად შეესაბამება,იცის ტერმინები
|
სრულყოფილია ნამუშევარი,წარდგენისას იყენებს ტერმინებს,არგუმენტებს,გამოთქვამს საკუთარ დამოკიდებულებას
|
5
3
6
7
8
|
ჰაერისა და წყლის დაბინძურების შესწავლის და კონტროლის მეთოდების აღწერა,წარმოდგენილი პრობლემების გადაჭრის გზებზე მოსაზრებების გამოთქმა
|
ვერ აღწერს,ვერ გამოთქვამს
|
ნაწილობრივ აღწერს,უჭირს მოსაზრების გამოთქმა
|
ძირითადად აღწერს,გამოთქვამს მოსაზრებებს
|
აღწერს მეთოდებს სრულყოფილად,გამოთქვამს და ასაბუთებს მოსაზრებებს
|
5
4
|
მჟავა წვიმების წარმოქმნის პროცესის წარმოდგენა სხვადასხვა გამომსახველობითი საშუალებით(ნახატი,დიაგრამა,რეაქციის სქემები)
|
ვერ გამოსახავს
|
ნაწილობრივ გამოსახავს,
|
ძირითადად გამოსახავს,არის უზუსტობები
|
გამოსახავს შესაბამისად,არგუმენტირებულად
|
VIII კლასი II სემესტრი
თემა
|
კრიტერიუმები
|
1–4 ქულა
|
5–6 ქულა
|
7–8 ქულა
|
9–10 ქულა
|
3
1
3
|
ოქსიდების,მჟავების,ფუძეების(ტუტეების) და მარილების განსხვავება,მათი ფორმულების შედგენა
|
ვერ განასხვავებს,ვერ ადგენს ფორმულებს
|
განასხვავებს,უჭირს ფორმულების შედგენა
|
განასხვავებს,ძირითადად ადგენს ფორმულებს
|
განასხვავებს,ყოველთვის ადგენს ფორმულებს
|
3
2
|
ა)ოქსიდების,მჟავების,ფუძეების(ტუტეების) და მარილების განსხვავება,მათი ფორმულების შედგენა
ბ)კვლევის საგნის და კვლევის ეტაპების განსაზღვრა,კვლევითი პროცედურის განხორციელება, მონაცემების აღრიცხვა,წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით,მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
|
ვერ განასხვავებს,ვერ ადგენს ფორმულებს
ვერ განსაზღვრავს
|
განასხვავებს,უჭირს ფორმულების შედგენა
განსაზღვრავს,აღრიცხავს,წარმოადგენს ნაწილობრივ
|
განასხვავებს,ძირითადად ადგენს ფორმულებს
განსაზღვრავს,აღრიცხავს,წარმოადგენს,აანალიზებს და აფასებს ძირითადად
|
განასხვავებს,ყოველთვის ადგენს ფორმულებს
განსაზღვრავს,აღრიცხავს,წარმოადგენს,აანალიზებს და აფასებს სრულყოფილად
განსაზღვრავს,აღრიცხავს,წარმოადგენს,აანალიზებს და აფასებს სრულყოფილად
|
3
4
5
|
მსჯელობა –დასკვნა ნაერთთა კლასებს შორის ურთიერთკავშირსა და ურთიერთგარდაქმნაზე.ზოგადი მარტივი სქემების შედგენა
|
ვერ მსჯელობს,ვერ აკავშირებს ნაერთთა კლასებს,ვერ ადგენს სქემებს
|
ნაწილობრივ აკავშირებს ნაერთთა კლასებს,უჭირს დასკვნის გამოტანა
|
უმეტესწილად აკავშირებს ნაერთთა კლასებს,გამოაქვს დასკვნები,ადგენს ზოგად მარტივ სქემებს
|
ყოველთვის აკავშირებს ნაერთთა კლასებს,გამოაქვს დასკვნები,ადგენს ზოგად მარტივ სქემებს
|
3
6
|
ა)მჟავებსა და მეტალებს შორის ურთიერთქმედების საფუძველზე ცდების დაგეგმვა და ჩატარება,მსჯელობა მეტალთა შედარებით აქტიურობაზე
ბ)კვლევა
|
ვერ გეგმავს,ვერ მსჯელობს
‘’––––‘’
|
ნაწილობრივ გეგმავს,მსჯელობს.
–––––––––‘’
|
ძირითადად გეგმავს,ატარებს,მსჯელობს
‘’’–––––––––;;;
|
სრულყოილად გეგმავს,ატარებს ცდებს და მსჯელობს მეტალთა აქტიურობაზე.
‘’–––––––––‘’
|
3
7
|
ყოფა–ცხოვრებაში მეტალთა ჟანგვის პროცესებზე დაკვირვება,სათანადო ინფორმაციის მოპოვება და მსჯელობა მეტალთა თვისებებზე
|
ნაწილობრივ აკვირდება მაგრამ არასწორად მსჯელობს
|
ნაწილობრივ აკვირდება, მოიპოვებს ინფორმაციას და ზოგადად მსჯელობს
|
ძირითადად აკვირდება,მოიპოვებს ინფორმაციას და მსჯელობს
|
ძირითადად აკვირდება, მოიპოვებს სათანადო ინფორმაციას და არგუმენტირებულად მსჯელობს
|
3
8
9
|
ა)სხვადასხვა ტიპის ქიმიური რეაქციების დახასიათება,მსჯელობა მათ მსგავსება – განსხვავებაზე,რეაქციების ზოგადი სქემის შედგენა.
ბ)სხვადასხვა ტიპის რეაქციების მაგალითების დასახელება და ქიმიური განტოლებების შედგენა
|
ვერ ახასიათებს,ვერ განასხვავებს,ვერ ადგენს სქემებს
ვერ ასახელებს,ვერ ადგენს განტოლებებს
|
ნაწილობრივ ახასიათებს,ვერ ადგენს სქემებს
ნაწილობრივ ასახელებს უჭირს განტოლებების შედგენა
|
ძირითადად ახასიათებს,მსჯელობს,ადგენს სქემებს
ძირითადად ასახელებს ,ადგენს განტოლებებს
|
სრულყოფილად ახასიათებს,მსჯელობს ,ადგენს სქემებს
მოჰყავს მაგალითები,ადგენს შესაბამის განტოლებებს სრულყოფილად.
|
4
1
3
|
ატომის და იონის ელექტრონული აღნაგობის სქემის შედგენა,მსჯელობა მათ შორის თვისობრივ განსხვავებაზე,მაგალითების ჩამოთვლა
|
ვერ ადგენს
|
ადგენს სქემას ნაწილობრივ
|
ძირითადად ადგენს სქემებს,მსჯელობს განსხვავებაზე
|
დამოუკიდებლად ადგენს სქემებს,მსჯელობს განსხვავებაზე,მოჰყავს მაგალითები
|
4
2
4
4
5
6
7
12
|
ელემენტების აღწერა პერიოდულ სისტემაში მდებარეობისა და გარეგნული ნიშნების მიხედვით,ერთი და იმავე ელემენტის იზოტოპების შედარება,სქემების შექმნა,ვარაუდების გამოთქმა იზოტოპების თვისებების შესახებ
ა)ელექტრონული ფორმულის საფუძველზე ელემენტის პოვნა პერიოდულ სისტემაში,მოსაზრების გამოთქმა ელემენტის თვისებების შესახებ,ვარაუდის დასაბუთება
ბ)პერიოდული სისტემის გამოყენებით უცნობი ელემენტის ელექტრონული ფორმულის შედგენა
|
ვერ აღწერს,ვერ ადარებს,ვერ ქმნის სქემებს
პოულობს,ვერ გამოთქვამს ნოსაზრებებს
ვერ ადგენს ფორმულას
|
აღწერს,ვერ ადარებს,ვერ ქმნის სქემებს
პოულობს,ნაწილობრივ გამოთქვამს მოსაზრებას
ადგენს ნაწილობრივ
|
აღწერს,ადარებს,ქმნის სქემებს
პოულობს,გამოთქვამს მოსაზრებას,ვერ ასაბუთებს
ძირითადად ადგენს
|
აღწერს,ადარებს,ქმნის სქემებს,გამოთქვამს ვარაუდებს თვისებე
ბის შესახებ.
პოულობს,გამოთქვამს მოსაზრებას,ასაბუთებს ვარაუდებს.აკავშირებს ნივთიერებათა თვისებებთან.
სრულყოფილად ადგენს
|
4
8
9
10
11
|
რეფერატის წარმოდგენა
პერიოდული სისტემის გამოყენება
|
ვერ წარმოადგენს,არ აქვს
ვერ იყენებს
|
არასრულყოფილია
ნაწილობრივ იყენებს
|
ძირითადად სრულყოფილია
ძირითადად იყენებს მიზნობრივად
|
სრულყოფილია,კარგადაა წარმოდგენილი
სრულად იყენებს მიზნობრივად
|
5
1
|
მსჯელობა ქიმიური და ფიზიკური მოვლენების როლზე ქანების წარმოქმნის პროცესში
|
არასწორად მსჯელობს
|
ზოგადად მსჯელობს
|
ნაწილობრივ მსჯელობს
|
მსჯელობს,მოჰყავს მაგალითები
|
5
2
|
ვულკანური ,დანალექ და მეტამორფული ქანების დახასიათება,მათი წარმოქმნის პროცესების აღწერა
|
ვერ ახასიათებს,ვერ აღწერს
|
ზოგადად ახასიათებს და აღწერს
|
ნაწილობრივ აღწერს და ახასიათებს
|
სრულად ახასიათებს და აღწერს
|
5
3
|
ა)ვულკანური ,დანალექ და მეტამორფული ქანების დახასიათება,მათი წარმოქმნის პროცესების აღწერა
ბ)მთის ქანების ფორმირების რეჟიმის/პირობების გავლენის აღწერა ქანების სტრუქტურასა და შედგენილობაზე.შრეების წარმოქმნის პროცესის ახსნა
გ)მსჯელობა ქიმიური და ფიზიკური მოვლენების როლზე ქანების წარმოქმნის პროცესში
|
არასწორად ახასიათებს,ვერ აღწერს
ვერ აღწერს,ვერ ხსნის
არასწორად მსჯელობს
|
ზოგადად ახასიათებს და აღწერს
ზოგადად აღწერს, ხსნის პროცესს
ზოგადად მსჯელობს
|
ნაწილობრივ აღწერს და ახასიათებს
ნაწილობრივ აღწერს,ხსნის პროცესს
ნაწილობრივ მსჯელობს
|
სრულად ახასიათებს და აღწერს
სრულად აღწერს,ხსნის პროცესს არგუმენტირებულად
მსჯელობს,მოჰყავს მაგალითები
|
5
4
5
|
ა)ქანების გამოფიტვის,ეროზიის,გადატანისა დადალექვის პროცესების აღწერა
ბ)კვლევა
|
ვერ აღწერს
‘––––‘
|
ზოგადად აღწერს
‘–––––––––––‘
|
ძირითადად აღწერს
‘–––––––––––––––‘
|
სრულად აღწერს
‘––––––––––––––‘
|
5
6
7
8
|
ა)მსჯელობა ქიმიური და ფიზიკური მოვლენების როლზე ქანების წარმოქმნის პროცესში
ბ)კვლევა
გ)მთის ქანების ფორმირების რეჟიმის/პირობების გავლენის აღწერა ქანების სტრუქტურასა და შედგენილობაზე.შრეების წარმოქმნის პროცესის ახსნა
|
არასწორად მსჯელობს
‘–––––‘
ვერ აღწერს,ვერ ხსნის
|
ზოგადად მსჯელობს
‘––––––––‘
ზოგადად აღწერს, ხსნის პროცესს
|
ნაწილობრივ მსჯელობს
‘–––––––––––‘
ნაწილობრივ აღწერს,ხსნის პროცესს
|
მსჯელობს,მოჰყავს მაგალითები
‘––––––––––––‘
სრულად აღწერს,ხსნის პროცესს არგუმენტირებულად
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий