ადაპტირებული
გაკვეთილის გეგმა
ლელა აბულაძე
ნესტან არახამია
გაკვეთილისთემა
|
„ქორი და იხვი„ სულხან- საბა ორბელიანი
|
სწავლებისსაფეხური/ დისციპლინაანინტეგრირებულისაგნებისდასახელება
|
პირველი კლასი,ქართული ენა და
ლიტერატურა
|
მოსწავლეთარაოდენობა
|
17 მოსწავლე,1 სსსმმოსწავლე. დიაგნოზი:აუტიზმი
|
წინასწარი ცოდნა/წინარე ცოდნა
|
იცნობენ და
არჩევენ შინაურ და გარეულ ფრინველებს,იციანკითხვა,სიტყვებისაგან აწყობენ მარტივ
წინადადებებს.
სსსმ მოსწავლე
თვალსაჩინოებების დაყრდნობით არჩევს საგნებს.იმეორებს სიტყვებს.
|
გაკვეთილის მიზნები
|
მიმართულება-ზეპირმეტყველება
ქართ.1.4მოსწავლეს
შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის ტექსტები
და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.
*ამოიცნობს
ზრაპარს დასაწყისისა და დასარულისფორმულების მიხედვით.
*სვამს.პასუხობს
შეკითხვებს მოსმენილ ტექსტთან დაკავშირებით.
*ილუსტრაციებს
უკავშირებს მოსმენილ ტექსტს და განალაგებს მათ მოქმედებათა თანამიმდევრობის
მიხედვით.
*ამოიცნობს
პერსონაჟის ემოციურ მდგომარეობას(მხიარული,მოწყენილი..)
*მონაწილეობს
პერსონაჟის ჯგუფურ დახასიათებაში.
მიმართულება
კითხვა>
ქართ.1.11 მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის
სტრუქტურის აღქმა.
*ტექსტში
ამოიცნობს აბზაცის,სტროფის ,წინადადების დასაწყისსა და დასასრულს
*ითვლის
ტექსტში აბზაცების
რაოდენობას,აბზაცშისტრიქონებისას,სტრიქონში-სტყვებისას,სიტყვებშიკი-ასოებისას.
*პოულობს
სასვენ ნიშნებს9წერტილი,მძიმე,კითხვის ნიშანს)
მიმართულება
წერა:
ქართ.1.14.მოსწავლეს შეუძლია
მარტივი წინადადებების შედგენა ნაცნობ თემებზე.
*.წერის
პროცესში სათანადოდ იყენებს საგნების ,მათი თვისებებისა და მოქმედების
გამომხატველ სიტყვებს
*მასწავლებლის
მიერ მოცემული სიტყვების მიხედვით აგებს მარტივ წინადადებებს.
*.სიტყვების
დასაკავშირებლად მართებულად იყენებს კავშირებს(და,მაგრამ)
*წერილობით
პასუხობს მარტივ კითხვებს.
*სათანადოდ
იყენებს სასვენ ნიშნებს წინადადების ბოლოს.
|
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმით
განსაზღვრული გრძელვადიანი და მოკლევადიანი მიზნები
|
გრძელვადიანი მიზანისსსმ მოსწავლისთვის:
მოსწავლეს შეუძლია
მოისმინოს მცირე ზომის ადაპტირებული ტექსტი
*ილუსტრაციების
დახმარებით შეუძლია დააკავშიროს თემა მოცემულ სიტყვას
*მონაწილეობს
პერსონაჟის ჯგუფურ დახასიათებაში
*პასუხობს
მარტივ შეკითხვებს
მოკლევადიანი მიზანისსსმ მოსწავლისათვის:
მოსწავლეს შეუძლია
ამოიცნოს წინადადების დასაწყისი და დასასრული
*შეუძლია
განასხვაოს სასვენი ნიშნები ერთმანეთისაგან(მძიმე-წერტილი)
*ითვლის
წინადადებაში სიტყვების რაოდენობას.
|
თანმიმდევრობა
|
1.მასწავლებელი ესალმება
კლასს,კითხულობსსიას,სსსმ მოსწავლე ხელის აწევით ადასტურებს კლასში ყოფნას.(1
წთ)
შემდეგ
მასწავლებელი მიმართავს მოსწავლეებს ჩამოთვალონ შინაური და გარეული ფრინველები.
ურიგებს მოსწავლეებს
ფოტომასალას,სადაც გამოსახულია შინაური და გარეული ფრინველები.მოსწავლეები
სურათებს ამაგრებენ მასწავლების მიერ
დაფაზე წინასწარ დახაზულ T დიაგრამაზე,შინაური გარეული
(10 წთ)
სსსმ-ს მოსწავლეს
მასწავლებელი აძლევს შინაური და გარეული ფრინველების 2 გამოსახულებას
გასაფერადებლად.(2წთ)
2.კლასი იყოფა
ჯუფებად.მასწავლებელი აძლევს ტექსტს განსახილველად და სთხოვს გამოყონ ტექსტში
მოცემული შინაური და გარეული ფრინველები და გაარჩიონ მათ შორის რომელია
ძლიერი?რომელიასუსტი?რომელიახარბი?რომელია მოხერხებული?(14წთ)
სსსმმოსწავლე ჩართულია
ჯგუფურ მუშაობაში და პასუხობს მასწავლებლის მარტივ შეკითხვებს:ქორი ძლიერია?(კი)
იხვი სუსტია?(კი)....(2წთ)
3.მოსწავლეები
მასწავლებლის მიერ მოცემული სიტყვების მიხედვით ინდივიდუალურად აგებენ მარტივ
წინადადებებს.(15წთ)
სსსმ მოსწავლეს მასწავლებელი
აძლევს წინასწარ გამზადებულ შებრუნებულ ორ ასოს და თხოვს შეადგინოს სწორი
სიტყვა, (ე ხ -ხე. ა ც
-ცა)(5 წთ)
|
შეფასება
|
მთელი
კლასისთვის-განმავითარებელი
სსსმ
მოსწავლისათვის-განმავითარებელი-მასწავლებელი შეაქებს მოსწავლეს(ყოჩაღ,კარგად
შეურჩიე ფერებიფრინველებს,კარგად ააწყვე ასოებისგან სიტყვები.უფრო კარგი იქნები
თუ ამოიცნობ რომელია შინაური და
გარეული) ( 3წთ)
|
საკლასომენეჯმენტი
|
მოსწავლეების
ორგანიზება: ინდივიდუალური,ჯგუფური
რესურსები:დაფა,ცარცი
,სახელმძღვანელო,სტიკერები,ილუსტრაციები, ფერადიფანქრები,კალმები.
.დროის განაწილება: Aფაზა-11 წთ
B ფაზა-28 წთ
C ფაზა-6 წთ
|
|
საშინაო დავალება:მასწავლებელი
მოსწავლეებს აძლევს საშინაო დავალებას;გადაწერონ ანდაზა და რამოდენიმე სიტყვით
ახსნან რას ნიშნავს მათთვის ეს ანდაზა
სსსმმოსწავლეს მასწავლებელი აძლევს წინასწარ გამზადებულ
ილუსტრაციებს (რომელზეც ასახულია ქათამი არწივი ,ინდაური)და სტიკერზე დაწერილ
სიტყვებს .მოსწავლემ უნდა შეუსაბამოს სიტყვები და ილუსტრაციები ერთმანეთს.(3 წთ)
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий